تدریس خصوصی dabidi با توجه ویژه به مراکز آموزشی؛ زمینه‌های رشد و توسعه دانش آموزان مناطق آزاد فراهم خواهد شد

با توجه ویژه به مراکز آموزشی؛ زمینه‌های رشد و توسعه دانش آموزان مناطق آزاد فراهم خواهد شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سعید محمد با اشاره به امضای دو تفاهم‌نامه با محوریت عدالت آموزشی در مناطق آزاد کشور گفت: در حال حاضر 15 منطقه آزاد در کشور داریم که 8 منطقه از گذشته وجود داشتند و 7 منطقه آن در سال گذشته مصوب شده‌اند که عموم این مناطق، کم‌برخوردار هستند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به شهرهایی که مناطق آزاد در آن قرارگرفته‌اند، گفت: این شهرها شامل بانه، مریوان، قصر شیرین، ایلام، بوشهر، اروند، خرمشهر، آبادان، چابهار، زابل و گرگان است که عموماً از مناطق کم‌برخوردار کشور می‌باشند و حتی در جزیره قشم، در کنار چهره زیبای شهر و مناطق آزاد، مشکلات آموزشی وجود دارد.

وی ادامه داد:  در راستای ایجاد عدالت آموزشی این تفاهم‌نامه در وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی‌شده تا بتوانیم بین هر دو طرف، در راستای کمک به بازسازی و نوسازی مدارس و ارتقا کیفیت آموزشی هم‌افزایی ایجاد کنیم.

محمد بیان کرد: موضوعاتی در حوزه معلمان، دانش آموزان، ایجاد مشارکت بین مناطق آزاد و وزارت آموزش‌وپرورش، ارتقا کیفیت و رفع ابهامات موجود در قوانین و مقررات، در این تفاهم‌نامه آورده شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: تصویب آیین‌نامه مدیریت آموزش‌وپرورش مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، ایجاد وحدت رویه در وظایف و مسئولیت‌های آموزش‌وپرورش در مناطق آزاد، از اهداف این تفاهم‌نامه است.

محمد گفت: امیدواریم در مناطق آزاد همان‌طور که صنعت و تولید را توسعه دادیم، با توجه ویژه به مراکز آموزشی، شاهد ارتقا وضعیت اجتماعی و فرهنگی مناطق آزاد باشیم و زمینه‌های رشد و توسعه دانش آموزان این مناطق را فراهم آوریم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *