تدریس خصوصی dabidi برگزاری نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» در ۶ هزار مدرسه

برگزاری نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» در ۶ هزار مدرسه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن جعفری در نشست خبری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان که به مناسبت «دهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب» برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر و اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره مسئولیت سنگین نوجوانان و جوانان، در «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران»؛ اظهار کرد: بهمن ۱۴۰۰، سومین سالگرد ابلاغ و اعلام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر انقلاب است؛ بیانیه ای که نقشه راه انقلاب و مسیر حرکت انقلاب در دهه‌های آینده است.

مسئول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی، به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت با همراهی آموزش و پرورش در بهمن ۱۴۰۰،خود را مکلف دانسته؛ «نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب» را با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، آغاز کند.

وی افزود: دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۶هزار مدرسه در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این نمایشگاه‌ها در مدارسی که از هفته‌های گذشته برنامه ریزی کرده اند تا بتوانند در دهه فجر حضور بانشاط و عالمانه ای را برای ارائه مبانی اسلامی داشته باشند، برگزار می‌شود.

جعفری گفت: افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مبانی اسلامی، افزایش روحیه امید، سوق دادن نوجوانان به شناخت نقش خود، جهت دادن به نوجوانان در حوزه آزادی خواهی، تبیین نقش نوجوانان در تحقق عدالت اسلامی، مهارت افزایی در حوزه روایت گری انقلاب اسلامی، جهت دهی به روحیه مطالبه گری و آموزش اتتقادگری منصفانه، ایجاد روحیه مسأله شناسی در دانش‌آموزان، ایجاد بصیرت و تقویت دشمن شناسی، تقویت روحیه معنویت و اخلاق در بین نوجوانان، معرفی الگوهای موفق در مسیر انقلاب، تبیین الگوی دختران در قالب برنامه، معرفی منابع امین در موضوعات محوری و ترویج فرهنگ مطالعه و تحقیق در بین دانش‌آموزان، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مسئول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره شیوه برگزاری این نمایشگاه‌ها ادامه داد: گروه‌های دانش‌آموزی در قالب گروه‌های ۷نفره هستند و دانش‌آموزان در سامانه‌های مرتبط ثبت نام و مبانی مورد توجه نمایشگاه را از طریق مربیان و کادر استان‌ها انتخاب می‌کنند.

وی افزود: هر دانش‌آموز مسئول روایتگری یک غرفه خواهد شد چراکه عنصر روایتگری یک عنصر رشد دهنده برای دانش‌آموز است. تولیدات فضای مجازی دانش‌‌آموزان نیز در ۱۰رشته خواهد بود.

جعفری با اشاره به این که فعالیت این نمایشگاه‌ها از فردا ۱۲بهمن تا ۳۰بهمن خواهد بود؛ بیان کرد: مبنای محتوایی نمایشگاه‌ها بر ۳بخش دیروز، امروز و فردا دسته بندی می‌شود که دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد توجه است. همچنین «مکتب حاج قاسم» به عنوان یک الگو برای نوجوانان در این نمایشگاه‌ها مورد تأکید است.

در ادامه وحید عظیمی؛ معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن های اسلامی، اظهار کرد: دهمین دوره نمایشگاه دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در تشکل های اتحادیه در حال برگزاری است و ما در مدرسه انقلاب، به دنبال «تیم سازی» و «تشکیل گروه» در مدارس هستیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *