تدریس خصوصی dabidi تمام استعدادهای درخشان کشور، عضو «خانواده سمپاد» هستند

تمام استعدادهای درخشان کشور، عضو «خانواده سمپاد» هستند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، الهام یاوری؛ در آیین تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی کشور، برگزیدگان بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد و رتبه های برتر بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش آموزی، اظهار کرد: هرجا سخن از سمپاد و سازمان استعدادهای درخشان می‌شود در واقع سخن از خانواده استعداد درخشان کشور است و مخاطب ما تمام دانش آموزان و دانشجویان با استعداد این مرز و بوم است.

یاوری با اشاره به تلاش هایی که در جهت اصلاح رویه‌ها در سمپاد انجام شده، گفت: در حوزه المپیادهای علمی، تلاش شده که تغییرات ساختاری اتفاق بیفتد و کم انگیزگی‌ها کاهش پیدا کند. علاوه بر این سمپاد تمام تلاش خود را انجام داده تا دایره برگزیدگان المپیاد را گسترش دهد.

وی افزود: پیش از این، جشنواره خوارزمی، تنها آوردگاه علمی برای کسب موفقیت و مدال گرفتن بود که از سال پیش این رویه تغییراتی داشت و برای اولین بار با آموزش به تجربه اندوزی، کار آفرینی و حضور در فضای کسب و کار، این آوردگاه به فضایی برای بروز و ظهور علمی وعملی تبدیل شد تا با آموزش استعدادهای درخشان، آن ها را به تولید فناوری های سودآور، هدایت کنیم.

رییس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان کشور، با اشاره به فعالیت های دیگر این مجموعه در حیطه‌های مختلف، تصریح کرد: در زمینه مفاهیم قرآنی نیز تلاش های بسیاری برای توسعه این مفاهیم بین دانش آموزان  داشتیم و برنامه‌ای با نام «بی نهایت» تدارک دیدیم که در آن به مسائل فکری و عقیدتی در حوزه انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

وی ضمن تشریح جشنواره‌های متعدد دانش آموزی در فیزیک و شیمی و …که هدف آن افزایش فهم و پرورش استعدادهای متنوع نوجوانان است، گفت: علاوه بر این ها «جشنواره فردوسی» را داریم که در تلاش برای درخشش استعدادهای دانش آموزان در زبان و ادبیات فارسی است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *