به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، «اصغر باقرزاده» و «احمد محمودزاده» به همراه مدیران کل دو مجموعه، طی نشستی در دفتر این معاونت، موانع و چالشهای مربوط به فعالیتهای فرهنگی و حضور معاونان و مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس غیردولتی را بررسی کردند.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی ابراز امیدواری کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی، مدارس غیردولتی را همانند مدارس دولتی ببیند و نسبت به گذشته، حضور بسیار پررنگتری در این مدارس داشته باشد، چرا که این مدارس به عدالت آموزشی کمک قابل توجهی کرده و بار بزرگی را از دوش آموزش و پرورش بر میدارد.
محمودزاده با بیان اینکه چند برنامه اصلاحی در دستور کار داریم، گفت: برنامه اول، اصلاح قوانین و مقررات است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است؛ برنامه دوم نیز مربوط به بخش مدیریتی سازمان بوده که همان واحد صدور مجوزها است و قصد داریم تا در تعامل با سایر معاونت های ستاد از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی، در راستای اهداف کلان سازمان گام برداریم.
وی ادامه داد: بستر حضور معاونت های دیگر از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی فراهم است، بنابراین دو انتظار کلی داریم، نخست اهتمام معاونان پرورشی و فرهنگی استان ها همانند دغدغه مندی و اهتمام ستاد و معاونت پرورشی و فرهنگی؛ و دوم اجرایی شدن برنامه ها، جشنواره ها، مسابقات و فعالیت های پرورشی در مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی.
در این نشست معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین جلساتی، تاکید کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی برای حل مسائل و مشکلاتی از این قبیل در مدارس غیردولتی با جدیت ورود خواهد کرد و برنامه ریزی می کنیم تا آسیب های اجتماعی این مدارس با حضور مشاوران و مربیان ما حل و فصل شود.
باقرزاده خاطرنشان کرد: آموزش پرورش باید برای توسعه فعالیتهای پرورشی در مدارس غیردولتی، هیات امنایی و آموزش از راه دور بکوشد.
شایان ذکر است، بیش از 18 هزار مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که یک میلیون و870 هزار دانش آموز در آنها تحصیل میکنند و تقاضای افزایش فعالیتهای پرورشی و فرهنگی دارند. همچنین 230 هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری که اکثریت آنها در مناطق محروم می باشند و نیاز به حضور مشاور دارند. همچنین در3350 مدرسه هیات امنایی کشور، یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز تحصیل میکنند.