رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از طراحی الگوی مدرسه تراز سندتحول بنیادین خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد کار ما در دوره ابتدایی انجام شده و تا پایان آذرماه نهایی می شود. – رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از طراحی الگوی مدرسه تراز سندتحول بنیادین خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد کار ما در دوره ابتدایی انجام شده و تا پایان آذرماه نهایی می شود. در این سند مدرسه در تراز سندتحول از حیث کتاب درسی، مدیریت، معلم، والدین، فضای تربیتی و فیزیکی و هرآنچه به مدرسه برمی گردد تبیین می شود. علی محبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تدوین سند راهبردی پژوهشگاه مطالعات و تلاش برای محقق کردن بُعد پژوهشی سندتحول بنیادین تا سال 1405 اظهار کرد: یکی از چالش های ما عدم توجه به پژوهش محوری در سطوح مدیریتی مدارس است. هرچند سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی چرخش از حافظه محوری به سمت شایستگی محوری را آغاز کرده اما این مهم هنوز نهایی نشده است. وی افزود: یکی از اولویت های پژوهشی ما، مدرسه تراز سندتحول بنیادین است. مسئولیت پژوهشگاه طراحی الگویی برای مدرسه در تراز سندتحول است و باید مشخص کند مدرسه در تراز سند تحول بنیادین از چه ابعاد و مولفه هایی برخوردار است و برای هر مولفه چه شاخص ها و استانداردهایی وجود دارد که بعد بتوانند بر اساس آنها رتبه بندی مد
منبع خبر: ایسنا
دسته بندی خبر: اجتماعی
جزییاتی از رتبه بندی مدارس/ طراحی الگوی مدرسه در تراز سندتحول بنیادین
Categories: