به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد: بیش از ۷۰درصد دانشآموزان به شکل حضوری و ترکیبی در کلاس حاضر میشوند و سایرین نیز به شکل مجازی از شبکه شاد استفاده میکنند.
بر این اساس: در خصوص ارزشیابی و امتحانات دانشآموزان استثنایی، به همه استانها ابلاغ شده است که؛ بخشنامه مرکز سنجش و پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ملاک است بنابراین درخصوص دانشآموزان استثنایی در مناطقی که اعلام شده از ابتدای مهر و از اول آذر ماه کلاسها به صورت حضوری دایر شوند.
بر اساس این گزارش: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان باید به شکل حضوری و مطابق با آییننامههای آموزشی و ارزشیابی دورههای تحصیلی و با رعایت کامل شیوهنامههای بهداشتی انجام شود. ارزشیابی دانشآموزان استثنایی با هوشبر عادی متوسطه اول و دوم، کاردانش و فنیوحرفهای براساس مصوبات و شیوهنامههای آموزش و پرورش عادی انجام میگیرد.
همچنین: «اگر در زمان امتحانات امکان حضور فیزیکی دانشآموزان در مدارس فراهم نباشد، با تایید اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، ارزشیابی براساس شیوهنامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دورههای تحصیلی ویژه زمان شیوع کرونا، ابلاغی ۲۳آذر سال گذشته ، انجام خواهد شد.
گفتنی است: در برخی از استانها پایگاههای واکسیناسیون خاص برای دانشآموزان استثنایی دایر شده بود که طبق آخرین آمار تا ده روز گذشته بیش از ۷۰درصد دانشآموزان ما به صورت کامل واکسینه شدند و معلمان استثنایی نیز بیش از ۹۰درصد واکسینه شدند
شایان ذکر است: کارگروه فنی وزارت آموزش و پرورش مشخص کرده که تغییرات ایجاد شده است و در آپدیت جدید شاد بحث استفاده دانشآموزان نابینا نیز انجام خواهد شد تا بتوانند از شاد استفاده کنند.
سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: بیش از ۱۰هزار محتوا تولید و در کانالهای شبکه شاد بارگذاری شده تا یک بانک اطلاعاتی برای اولیا و معلمان و دانشآموز باشد