تدریس خصوصی dabidi دانش آموزان، باید بر اساس توانایی های خود در زمینه های «اقتصادی»، «هنری» و «علمی»، کارآفرین باشند

دانش آموزان، باید بر اساس توانایی های خود در زمینه های «اقتصادی»، «هنری» و «علمی»، کارآفرین باشند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری؛ در نشست صمیمی با دانش آموزان شهرستان های «ورامین»، «پیشوا»، «قرچک» و «بخش جوادآباد» با تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان شهید این مناطق عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش دانش آموزان و معلمان هستند.

نوری افزود: دانش آموزان نباید استرس کنکور را داشته باشند؛ بلکه باید بر اساس میزان توانایی و تمایلی که دارند در زمینه های اقتصادی، هنری، علمی و … کارآفرین باشند.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: جمعیت دانش آموزی شهرستان های استان تهران، همیشه رو به رشد است و ما سعی می کنیم با حمایت دولت و خیّرین بتوانیم بخشی از مشکلات را با امکانات دولتی و بخشی را هم از طریق خیرین حل کنیم.

وی گفت: در ساختار جدید وزارت آموزش و پرورش، یکی از مهم ترین اهداف ما، «جوان سازی» نیروهای انسانی در وزارت خانه، برای همسویی با برنامه های پیش رو است.

نوری افزود: با وجود جنگ تحمیلی ۸ساله و تحریم های اقتصادی از سال ۱۳۵۷تا کنون با هدایت حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، توانستیم نرخ سرانه فضاهای آموزشی را از ۱.۵ مترمربع به ۵.۲متر مربع به ازای هر دانش آموز، برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان ایرانی در المپیاد های دانش آموزی در سطح جهان، خوش درخشیدند و کشور ایران جز شاخص ترین کشورها است به گونه ای که در اکثر رشته ها، دانش آموزان ایرانی در صدر سکوهای جهانی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان در شرایط آموزش مجازی، بیان کرد: پژوهش های انجام شده نشان می دهد که یادگیری دانش آموزان در فضای مجازی، به نسبت یادگیری حضوری در مدارس بسیار کمتر است و در این شرایط باید خود دانش آموزان تلاش جدی تری برای یادگیری و فهم مطالب درسی داشته باشند.

نوری افزود: در همین راستا، بودجه ویژه ای را برای دانش آموزان مخصوصاً در حوزه ابتدایی و کلاس اول در نظر گرفته ایم تا این عقب ماندگی جبران شود.

شایان ذکر است، در ادامه این نشست دانش آموزان با بیان مسائلی در خصوص تجهیز مدارس، استفاده از ظرفیت دانش آموزان نخبه، مسائل آموزشی اتباع، تقویت طرح شهید بهنام محمدی، کنکور، رعایت عدالت آموزشی و مشکلات خود با وزیر آموزش و پرورش به بحث و گفت وگو پرداختند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *