محمد سعید ذکایی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که وزارت آموزش و پرورش باید تفاوت های نسل جدید را بپذیرد و از رویکردهای منسوخ شده حوزه پرورشی دست بکشد. – پس از بازگشایی مدارس ، بعد از بیشتر از دو سال مجازی بودن حوزه آموزش، وزارت آموزش و پرورش با یک شوک غیر منتظره رو به رو شد. این شوک، حضور ناگهانی دانش آموزان و معلمان در فضای مدرسه بود که با انتشار ویدیوهایی از برخوردهای پر تنش بین آنها، فضای مجازی را پر کرد. همان زمان، زنگ خطر دوری از مدرسه و به تبع آن، کم شدن اثر کار پرورشی و همچنین غرق شدن دانش آموزان در گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی به صدا در آمد. این روزها و تنها دو ماه گذشته از سال تحصیلی 1401، وزارت آموزش و پرورش، با چالش جدیدی در پوشش اعتراضات دانش آموزی مواجه شده است. در چنین شرایطی، مسئولان، بر اهمیت بیش از پیش کار حوزه پرورشی واقف شدند؛ اما چقدر معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش توانسته است خود را متناسب با نیازهای جهان امروز، رشد دهد؟ در این راستا، محمد سعید ذکایی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی ، جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی در گفت و گو با رکنا در پاسخ به اینکه چطور حوزه پروشی وزارت آموزش و پرورش می تواند همگام با رشد فکری دانش آموزان پیش برود، گفت: اگر چنین انطباقی بین شیوه های نوین آموزش در حوزه پرو
منبع خبر: محیا نیوز
دسته بندی خبر: اجتماعی
دانش آموزان به عقب باز نمی گردند، آموزش و پرورش باید چه کند؟
Categories: