با امکان فروش املاک مازاد و تامین منابع مورد نیاز با هم افزایی بهتر مشکلات و کمبود فضاهای آموزشی زودتر مرتفع شود. – یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از زحمات همکاران که در این ایام با ترافیک، تعدد و تراکم بالای کاری در آستانه بازگشایی مدارس رو به رو هستند، گفت: تلاش جمعی ما در جهت ایجاد شرایط مناسب تحصیل کودکان این کشور است. وی با اشاره به اهمیت فضا و زیرساخت مناسب در روند آموزش و تربیت مربیان، گفت: محیط به عنوان یک عامل سازنده موجب تمرکز بیشتر دانش آموز، تدریس بهتر معلم و در نتیجه تسهیل، تسریع و تعمیق در فرایند یادگیری می شود. نوری با اشاره به نمونه های درخشان طراحی فضا متناسب با کارکرد آن در تاریخ معماری کشور، گفت: به عنوان مثال در طراحی مسجد جامع اصفهان این موضوع که علاوه بر آنکه محل عبادت باشد به عنوان محل تعلیم احکام و شرعیات، به جنبه های مختلف آن از حیث رسایی صدا و محل قرارگیری افراد پرداخته شده است. وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: موضوع مهمی که به نظر مغفول مانده است تعیین رابطه فضا با برنامه درسی است. لازم است برنامه درسی و برنامه ریزی درسی را در فضا ببینیم، نیازهای متخصصان تعلیم و تربیت و پداگوژی را بشناسیم و به عنوان یک مولفه مهم محتواهای آموزشی، روش ها و شیوه های ارزشیابی را نیز بدانیم.
منبع خبر: فردای اقتصاد
دسته بندی خبر: اجتماعی
راهکار وزیر آموزش و پرورش برای رفع کمبود فضاهای آموزشی
Categories: