تدریس خصوصی dabidi سهم یادگیری دانش آموزان از کلاس های درس کمتر از 20 درصد/ ضعف معلم یا کتاب درسی؟

سهم یادگیری دانش آموزان از کلاس های درس کمتر از 20 درصد/ ضعف معلم یا کتاب درسی؟

به طور میانگین دانش آموزان و حتی دانشجویان دانشگاه در کلاس های درس زیر 20 درصد یاد می گیرند. من این مشکل را نیز بیشتر در ضعف تألیف محتوای کتاب درسی می بینم. – یک کارشناس آموزش گفت: به طور میانگین دانش آموزان و حتی دانشجویان دانشگاه در کلاس های درس زیر 20 درصد یاد می گیرند. من این مشکل را نیز بیشتر در ضعف تألیف محتوای کتاب درسی می بینم. مینا توکلی: مهم ترین و مؤثرترین رکن آموزش کتاب درسی است. اگر کتاب درسی استاندارهای لازم را نداشته باشد، جبران نقایص آن در کلاس درس توسط معلم بسیار سخت خواهد بود اما درصورت استانداردسازی کتاب های درسی، کار تدریس معلم و یادگیری فراگیر بسیار آسان خواهد شد. همچنین براساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش کتاب های درسی تدوین شده باید از استانداردهای خاص آموزشی بهره مند باشند و با حفظ جنبه های علمی در کتاب های درسی از ابزار های نو و تغییرات جدید شیوه های آموزشی نیز بهره شد. در واقع کتاب های درسی باید متناسب با نیازهای دانش آموزان تدوین شود و در نتیجه با برنامه ریزی درسی موثر در راستای پیشرفت و تربیت چند ساحتی آنها براساس سند تحول بنیادین پیش رفت. با توجه به ضرورت استانداردسازی و تناسب محتوای کتب کمک آموزشی با برنامه درسی با محمد فقیری، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان در این باره به گفت و گو پرد
منبع خبر: خبر آنلاین
دسته بندی خبر: اجتماعی

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *