تدریس خصوصی dabidi ضرورت اهمیت بخشی به تشکل های دانش آموزی در راستای تحقق جهاد تبیین

ضرورت اهمیت بخشی به تشکل های دانش آموزی در راستای تحقق جهاد تبیین

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری شامگاه امروز پنج شنبه ۱۲اسفندماه در جمع نمایندگان تشکل های دانش آموزی شهرستان آبادان، اظهار کرد: تشکل های دانش آموزی مثل بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان باید در قالب برنامه ها و طرح های جهادی به کمک آموزش و پرورش در عرصه های مختلف بیایند و با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سعی در گسترش و توسعه تفکر جهادی و انقلابی در بین سایر هم سالان خود کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای توسعه کمی و کیفی تشکل های دانش آموزی، خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی مهمترین غایت نظام تعلیم و تربیت کشور است و البته تحقق این هدف مهم و کلیدی نیز تنها با مشارکت دادن دانش آموزان در عرصه های مختلف تربیتی میسر و ممکن می شود و این امر نیز با تقویت تشکل های دانش آموزی به واقعیت و عینیت خواهد پیوست.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در مسائل اجتماعی و  فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری است بر همین اساس آموزش و پرورش تلاش دارد تا بستر اصلی این امر یعنی ورود خیرین را عملی کند.

نوری تصریح کرد: در این راستا بالغ بر۵۰ درصد از هزینه ساخت مدارس در سراسر کشور از محل اعتبار اختصاص یافته توسط خیرین تامین شده است و همچنین امسال ۱۳هزار و۴۵۰ کلاس درس جدید به مجموعه فضای آموزشی کشور و با همت خیرین اضافه شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تشکل های دانش آموزان نقش مهمی در تحقق جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری دارند؛ تصریح کرد: امروزه مسائل فرهنگی دغدغه همه مردم جامعه است و راه پاسخگویی به این دغدغه همگانی نیز استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی به عنوان حلقه میانی و ارتباطی بین جامعه، دانش آموزان و دولت است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خطاب به نمایندگان تشکل های دانش آموزی، گفت: فعالیت شما می بایست با اکسیر ولایت آغشته شود تا بتوان شاهد رشد و ارتقای شاخص برنامه های عملکردی تشکیلاتی مانند بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی بر مدار ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین بود.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *