رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تشریح و تبیین چالش های پژوهشی در حوزه نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد: در دوره فعلی نگاه حمایتی از سوی نهادهای حمایتی به تقویت پژوهش در آموزش و پرورش به وجود آمده که باید این فرصت را قدر دانست و از آن بهره جست. – به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی لطیفی در مراسم ملی بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر به فهم درستی از نقاط چالش خیز برسیم می توانیم همراهی و همگامی بهتری برای فائق آمدن بر چالش ها داشته باشیم، به تبیین چالش های پیش روی آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: چالش نخست نگاه عرفی و ساده انگارانه به مسائل تعلیم و تربیت است. گویا تصور غالب این است که آموزش و پرورش در تربیت کردن پژوهش نمی خواهد و کارش مشخص است. این دست کم گرفتن مسئله تربیت در سطوح مختلف، چالش بنیادینی است که موجب کندی روند پژوهش می شود و چالشی از حیث نگرش است که اصلاح مسیر را دشوار می کند. اولین ماموریت ما اصلاح نگرش هاست. رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی چالش دوم را عدم توجه به تنوع مطالعات مورد نیاز آموزش و پرورش دانست و گفت: نیازمند گونه ها و انواع مختلف پژوهش به جهت پیچیدگی هایی هستیم که مسائل آموزش و پرورش دارند.
منبع خبر: ایلنا
دسته بندی خبر: اجتماعی
ضعف روحیه پرسشگری، گفت وگو و تعامل در فضای آموزش و پرورش یک چالش است
Categories: