تدریس خصوصی dabidi معلم خوزستانی روزانه یک ساعت پارو می‌زند تا در کلاس درس حاضر شود

معلم خوزستانی روزانه یک ساعت پارو می‌زند تا در کلاس درس حاضر شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «طارق عچرش» معلم جوان از روستای دورافتاده «مقطوع» و از توابع شهر کارون  است. پیرامون این روستا را آب احاطه کرده است و فاقد راه عبور زمینی است دارای 23 خانوار  و هیچگونه دسترسی به اینترنت ندارد.

عچرش می‌گوید: 5 سال پیش کار در آموزش و پرورش را از روستای عطیش آغاز کردم. عطیش با وجود محرومیت اما دارای راه دسترسی دارد، ولی روستای مقطوع که در مجاورت آن قرار دارد، فاقد راه ارتباطی است و دانش‌آموزان روستای مقطوع مجبور بودند که برای حضور در کلاس‌ درس با قایق از آب رودخانه عبور کنند.

وی ادامه داد: یک روز رودخانه مواج شد، قایق حامل دانش‌آموزان واژگون شد، لذا از آن پس خانواده‌ها اجازه عبور فرزندانش از رودخانه و حضور آنان در مدرسه را ندادند. بنابراین مصمم شدم کار تدریس 18 دانش آموزان روستای مقطوع را بر عهده گرفتم. برای رسیدن به روستا و حضور در کلاس درس روزانه باید مسیر یک ساعته رودخانه را با قایق و با پارو زدن طی کنم.

 شایان ذکر است؛ هیچ راهی جز استفاده از قایق برای رسیدن به کلاس درس در روستای مقطوع، وجود ندارد از این رو خطرات راه را به جان می‌خرد و امواج خروشان رودخانه اراده‌ او را برای حضور در جمع دانش‌آموزانش سست نمی‌کند چراکه معتقد است تعلیم و تربیت انگیزه‌ والا و قدرتمندی است که به خاطرش می‌توان تمام سختی‌ها را تحمل کرد.

گفتنی است؛ در ابتدا تنها یک اتاق مخروبه به عنوان مدرسه در روستای مقطوع وجود داشت اما آقای عچرش با کمک خانواده‌های روستایی و دانش آموزان آن را تبدیل به کلاس درس مطلوب کرد. حدود 3 سال از این ماجرا گذشت تا نهایت، یکی از خیرین خوزستانی به نام حاج رحیم کردونی احداث کننده 13 مدرسه ویژه دانش آموزان محروم شهرکارون، از این جریان مطلع و مدرسه‌ای سه کلاسه در روستای مقطوع احداث کرد.

همچنین؛ این آموزگار ایثارگر در دوران کرونایی هرگز کلاس را تعطیل نکرد و بی وقفه با حضور در روستا به آموزش دانش آموزان محروم پرداخت.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *