تدریس خصوصی dabidi مهم ترین شاخه عدالت؛ اجرای «عدالت آموزشی» در کشور است

مهم ترین شاخه عدالت؛ اجرای «عدالت آموزشی» در کشور است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد مخبر؛ در آیین بهره برداری از 2 هزار و 950پروژه آموزشی در سراسر کشور، با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) اظهار کرد: تدیّن، شجاعت، بی توجهی به دنیا، استواری در مسیر، تسلط بر نفس و مهم تر از همه اعتماد به مردم از جمله ویژگی ها و ابعاد شخصیتی امام راحل بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) تلاش کرد تا بستر نقش آفرینی ملت در کشور فراهم شود و در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران دفاع مقدس، اتکا بر مردم به نمایش گذاشته شد و امروز نیز مسائل مختلف کشور از طریق تکیه و اعتماد به مردم قابل حل است.

مخبر با اشاره به این که معلمان و دانش آموزان از گسترده ترین اقشار مورد خطاب امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس بودند، گفت: در دوران دفاع مقدس، دانش آموزان و معلمان بخش قابل توجهی از رزمندگان را شامل می شدند و نقشی اساسی در پیروزی کشور ما در جنگ تحمیلی ایفا کردند.

معاون اول رییس جمهور، در ادامه سخنان خود از مجمع خیرین مدرسه ساز به عنوان «شجره طیبه» یاد کرد و افزود: تا به امروز ۳۰درصد از مدارس کشور توسط خیرین احداث شده است که باید از این الگو در سایر بخش ها نظیر بخش تولید و حل مسائل اشتغال نیز استفاده کنیم.

وی با قدردانی از خانواده «میرمحمدصادق»؛ خیر مدرسه ساز که در این مراسم حضور داشتند، گفت: «خیرین مدرسه ساز»، کارهای بزرگی در کشور به انجام رساندند و آثار اقدامات پسندیده آنان در جای جای کشور دیده می شود.

مخبر یکی از شعارهای محوری دولت مردمی آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی را «عدالت» عنوان کرد و گفت: «عدالت آموزشی» یکی از مهم ترین شاخه های عدالت محسوب می شود و اگر در این بخش نتوانیم عدالت را مستقر کنیم در سایر بخش ها نیز تحقق عدالت میسر نخواهد شد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اگر فردی به لحاظ آموزشی در محرومیت باشد و نتواند از عدالت آموزشی برخوردار شود، استعدادها و ظرفیت های خدادادی آن شخص بروز و ظهور پیدا نخواهد کرد و از امکانات و سایر ظرفیت ها نیز برخوردار نخواهد شد.

 

وی با ذکر خاطره ای از حضور در محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تأکید ایشان بر امر مدرسه سازی تصریح کرد: زمانی که در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بودم، مقام معظم رهبری تأکید داشتند که ستاد ۱۰۰۰مدرسه در کشور احداث کند و پس از گذشت مدتی که این امر محقق شده بود، در ملاقاتی دیگر که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم ایشان تأکید کردند که عدد ۱۰۰۰بعنوان تاکید مطرح شد و باید تا می توانیم در کشور مدرسه احداث کنیم.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از توجه ویژه دولت به وضعیت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: رسیدگی به وضعیت عزیزان شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رییس جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱مورد تأکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه بندی معلمان را به انجام برساند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: در همین راستا با وجود آنکه لایحه دولت قبلی برای رتبه بندی معلمان دارای اشکالات و ایراداتی بود اما رییس جمهور تأکید کرد که همان لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا موضوع رتبه بندی به سرعت پیگیری و به نتیجه برسد.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در مراسم مبنی بر وجود مدارس سنگی و کانکسی بخصوص در مناطق مرزی و کمتر برخوردار خاطر نشان کرد: دولت برای حل این مسئله هم از ظرفیت های خود و هم از ظرفیت نهادهای دیگر استفاده خواهد کرد و از وزیر آموزش و پرورش می خواهم این موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دهد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *