طرح رتبه بندی معلمان که قرار بود معلمان را به ترتیب حائز درجات پنج گانه آموزشیارمعلم، مربی معلم، استادیارمعلم، دانشیارمعلم و استادمعلم تعیین کرده و تحولی اساسی در زندگی حرفه ای معلمان ایجاد کند، – نهایتا با افزایش 200 هزار تا یک میلیون تومانی برخی معلمان، به طرحی شکست خورده تبدیل شد. معیارهای غیرمنطقی برای رتبه بندی معلمان در بخشی از طرح رتبه بندی معلمان آمده: برای رتبه استادیارمعلم ارائه حداقل دو مقاله علمی که هیات های مربوطه ارزشیابی کرده باشند، مشروط است، برای رتبه دانشیارمعلم، ارائه حداقل دو مقاله علمی ارزشیابی شده در زمینه دروس مورد تدریس، ارائه حداقل یک پژوهش علمی در زمینه تخصصی یا مسائل آموزش و پرورش و همچنین تالیف و ترجمه حداقل دو کتاب، در زمینه دروس مورد تدریس که گروه تخصصی آن را پذیرفته باشد، مشروط است. آیا عقلانی است که از یک معلم انتظار داشته باشیم چهار جلد کتاب علمی و سه مقاله ارزشیابی شده و دو مقاله پژوهشی – تربیتی داشته باشد؟ آن چیزی را که از استادتمام در دانشگاه انتظار نمی رود، چگونه از یک معلم می توان انتظار داشت؟ این خواسته نامعقول از معلمان چه نتایج و پیامدهای خسارت باری در نظام آموزشی کشور در پی خواهد داشت؟ نتیجه نامطلوب طرح فعلی رتبه بندی معلمان حجت الله بنیادی، استاد دانشگاه فرهنگیان معتقد ا
منبع خبر: فردای اقتصاد
دسته بندی خبر: اقتصادی
نتیجه نامطلوب طرح فعلی رتبه بندی معلمان
Categories: