بررسی نتایج آزمون های بین المللی و مقایسه وضعیت ایران با سایر کشورها نشان می دهد که در ایران خواندن پسران بسیار ضعیف تر از دختران است. در امارات سهم مدرسه در عملکرد بهتر تحصیلی دانش آموزان پررنگ است و در ایران نقش مدرسه به شدت زیاد است. – ، در کنار ضعف عملکرد دانش آموزان ایرانی در آزمون های بین المللی همچون تیمز و پرلز یا انتشار نتایج پژوهش های داخلی درباره عدم تسلط دانش آموزان به زبان فارسی و … بررسی وضعیت فارغ التحصیلان مدارس یا عملکرد آنها در کنکور سراسری نشان می دهد در حالی که در دوره متوسطه دوم تمام توان آموزش و پرورش و مدارس معطوف به مقوله کنکور شده است اما درصد قابل توجهی از داوطلبان عملکرد قابل قبولی ندارند و درصد صفر یا منفی کسب می کنند.مسعود کبیری؛ عضو پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و رییس مطالعات تیمز و پرلز در ایران در نشستی با موضوع پایش میزان و تغییرات عدالت آموزشی در آموزش ابتدایی ایران و مقایسه با وضعیت بین المللی گفت: براساس مطالعات تیمز و پرلز، عدالت در کیفیت آموزش، بررسی می شود و نه عدالت در دسترسی به آموزش. وقتی عدالت آموزشی را بررسی می کنیم به اطلاعاتی درباره وضعیت اجتماعی، اقتصادی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیاز داریم.
منبع خبر: تسنیم نیوز
دسته بندی خبر: اجتماعی
نقش بسیار زیاد مدرسه در عملکرد بهتر تحصیلی دانش آموزان ایران
Categories: