به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمید طریفی حسینی با بیان اینکه خیرین مدرسهساز بزرگترین گروه جهادی در کشور هستند، گفت: بیش از ۸۰ درصد مدارس استثنایی توسط خیرین احداث شده است و عمل نیک خیرین در کشور بی نظیر است.
وی افزود: در آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر خیرین مدرسه ساز، خیرین مدرسهیار نیز داریم که در اداره امور جاری مدارس کمک میکنند.
طریفی حسینی با بیان اینکه فعل خیرین وجه تربیتی دارد، گفت: زمانی که دانشآموزان در مدارس خیرساز تحصیل میکنند، ارزش ایثار و فداکاری را کاملا درک میکنند، به گونهای که با صرف آموزش نمیتوان این ارزشها را به دانشآموزان منتقل کرد.
وی تصریح کرد: آشنایی با الگوها و ارزشهای دینی و همچنین ایثار و ازخودگذشتگی باید مصداق عملی داشته باشد تا معنای واقعی ایثار و فداکاری درک شوند و لازم است در فرایند تربیت، اصول و ارزشهای اسلامی و دینی را به نسل آینده منتقل نماییم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: لازم میدانم از مجامع خیرین مدرسهساز تشکر ویژه داشته باشم، چرا که دیروز یکی از استانداردترین مدارس در حوزه دانش آموزان آسیب دیده بینایی به همت خانواده سزاوار رحمت افتتاح شد.
وی با بیان این که باید جامعه خیرین مدرسهساز را با مسیر درست در سیاستگذاری، هدایت کنیم، گفت: آمایش سرزمینی از اهمیت بالایی برخوردار است و مدارس استثنایی باید در مناطقی احداث شود که متناسب با نیازهای آموزش و پرورش استثنایی باشد.
رئیس سازمان آموزش و پروش استثنایی با بیان اینکه در آموزش و پروش استثنایی خراسان رضوی ۳۱ پروژه در حال احداث است، گفت: آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی به ۲۴ پروژه دیگر نیاز دارد و همچنین ۱۰ پروژه ورزشی از سال ۱۳۹۰ نیمهتمام مانده است.
طریفی حسینی با اشاره به این که در آموزش پرورش استثنایی مهارت آموزی اولویت دارد، گفت: ساخت هنرستانهای فنی و حرفهای برای دانشآموزان با نیازهای ویژه سه برابر مدارس عادی هزینه دارد اما در فرآیند توسعه همهجانبه ساخت این هنرستانها ضروری است.