تدریس خصوصی dabidi اختصاص هزار میلیاردتومان برای توسعه ورزش دانش آموزی کشور از سوی مجلس شورای اسلامی

اختصاص هزار میلیاردتومان برای توسعه ورزش دانش آموزی کشور از سوی مجلس شورای اسلامی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد در آیین احداث خوابگاه دهکده ورزشی دانش آموزی و سالن زورخانه ای و پهلوانی استان فارس گفت: با پشتیبانی و حمایت وزیر آموزش و پرورش، ۸ دهکده ورزشی دانش آموزی در کشور ساخته خواهد شد که در این دهکده ها مسابقات ورزشی و المپیادهای دانش آموزی را برگزار خواهیم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: برای احیا و تقویت هویت ایرانی اسلامی 32 زورخانه دانش آموزی و برای هر استان کشور یک زورخانه ساخته خواهد شد.

ستاری فرد گفت: یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای برگزاری مسابقات ورزشی وجود زیرساختهای تربیتی است که در طرح احداث دهکده های ورزشی دانش آموزی تلاش خواهیم کرد، خوابگاه های با کیفیت احداث کنیم.

وی گفت: با همراهی مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، بالغ بر هزار میلیاردتومان برای توسعه ورزش دانش آموزی در نظر گرفته شده است که این اعتبار با تمرکز بر مناطق محروم و لازم التوجه به ساخت دهکده های ورزشی و سالن های سرپوشیده دانش آموزی و خرید ابزار آلات ورزشی اختصاص داده خواهد شد.

گفتنی است، خوابگاه دهکده ورزش دانش آموزی فارس در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و زیر بنای 8 هزار متر مربع در 8 طبقه با اعتباری بالغ بر 560 میلیارد ریال احداث خواهد شد.

همچنین سالن زورخانه ورزشی در زمینی به مساحت 400 مترمربع و اعتباری بالغ بر 26 میلیارد ریال احداث خواهد شد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *