تدریس خصوصی dabidi ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و پرروشی در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته با مشارکت نهاد های انقلابی و مذهبی

ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و پرروشی در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته با مشارکت نهاد های انقلابی و مذهبی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمود زاده در گردهمایی مشترک رؤسای ادارات و کارشناسان مسئول شوراهای آموزش وپرروش گفت: بر اساس برنامه ریزی چهار ساله تلاش می کنیم با همکاری و مشارکت نهاد های مذهبی، انقلابی و مردمی زمینه ارتقاءکیفیت خدمات آموزشی و پرروشی در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته را فراهم سازیم .
محمودزاده با گرامی داشت یاد و خاطره مجاهدت های شهید مصطفی چمران گفت : زندگی پر فراز وفرود و سراسر تلاش، شهید چمران این مالک اشتر جنوب لبنان بیانگر این واقعیت است که در مکتب امام علی (ع) عمل صالح ، کار برای خدا، ایثار در راه ارزش ها، عشق به مردم ، فداکاری و ازخودگذشتگی است که می تواند سبب ساز شکوفا شدن ابعاد خدایی انسان و کسب مقام والای رضایت الهی گردد.

وی هدف از برگزاری و تشکیل این گرد همایی را هم اندیشی ، هم فکری، هم افزایی و همگرایی بین بخشی حوزه های مختلف ستادی و استان ها در ابعاد سیاست گذاری، اجرا و نظارت به منظور کیفی سازی فعالیت های طراحی شده دانست و تاکید کرد: در همین راستا برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت مبتنی بر واقعیت ها و ظرفیت ها صورت گرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرروش با اشاره به آثار مطلوب برنامه ریزی در تحقق اهداف آموزش وپرورش از جمله تربیت نیروی انسانی افزود: در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی برنامه ریزی کرده ایم با تسهیل و بسط مشارکت ها به عنوان یکی از مؤلفه های اصلی حکمرانی شایسته از ظرفیت همه ی عوامل سهیم و موثر در تعلیم و تربیت و کلیه ذی نفعان آموزش و پرورش برای ارتقاء کمی و کیفی مدرسه به عنوان نقطه عطف و هدف هر برنامه ی تحولی استفاده کنیم .

وی با بیان این که نیروی انسانی با کیفیت عامل توسعه وهم هدف توسعه به شمار می رود افزود : ثروت واقعی هر کشوری نیروی انسانی آموزش دیده و کسانی که آن نیرو را تربیت می کنند می باشند و به همین دلیل جایگاه معلم به عنوان عامل اصلی تربیت نیروی انسانی و افسران سپاه پیشرفت کشور جایگاهی ممتاز به شمار می رود و در سند تحول بنیادین هم بالاترین عنصری که عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است معلم می باشد و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)و حضرت امام خمینی (ره) به واسطه اهمیت نقش معلم و اهمیت نقش آموزش و پرورش در رشد و توسعه و تعالی همه جانبه کشور و تحقق اصل استقلال آزادی و جمهوری اسلامی نگاه ویژه ای به این نهاد مهم داشته اند .
محمود زاده با اشاره به این که تحقق و اجرای مطلوب سند تحول بنیادین مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ازکارگزاران آموزش وپرروش و همه بخش های اجرایی است خاطر نشان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و متناسب با تحولات محیطی برای دستیابی آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی است و بر اساس این سند تربیت نیروی انسانی و دانش آموزانی خلاق ، متعهد ، فکور ، با هویت ، شجاع بصیر و وفادار به ارزش های دینی و ملی مهم ترین هدف ترسیم و تدوین شده در این سند است و در صورت تحقق چنین چیزی ما هم می توانیم ادعا کنیم که آموزش و پرورش ما در تراز انقلاب اسلامی و در تراز حیات طیبه گام برداشته است و بدون تردید در این مسیر مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول دولت مردمی و برنامه های اعلامی وزیر آموزش و پرورش؛ همه دستگاه ها و نهاد ها به ویژه نهاد های انقلابی و مذهبی باید به آموزش و پرورش کمک کنند .

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار داشت : قانون شوراهای آموزش و پرروش بستر اصلی مشارکت هدفمند و هم افزا در نظام تعلیم و تربیت است که با حضور عالی ترین مقام های اجرایی و مذهبی در سطوح استان و شهرستان تشکیل می شود و در صورت اهتمام همه جانبه می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و عامل اصلی ” مردمی سازی” آموزش و پرورش به شمار رود .

وی با بیان برخی ظرفیت های مادی و معنوی قانون شوراهای آموزش وپرروش خطاب به رؤسای ادارات مشارکت استان ها و کارشناسان شوراهای آموزش و پرورش گفت : مطالبه گری برای عمل کردن همه دستگاه ها به تکالیف قانونی مصرح در این قانون و حساسیت در احقاق حقوق آموزش و پرورش از محل اجرای مفاد این قانون وظیفه دفتر شوراها و سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی است .

معاون وزیر آموزش وپرروش با بیان این که نگاه به موسسان مدارس غیر دولتی باید به عنوان” کار آفرینان آموزشی ” باشد تصریح کرد : حضور این “کار آفرینان آموزشی 
” در عرصه مدرسه داری جلوه ای عینی از توسعه مشارکت است که توانسته است علی رغم برخی نا مهربانی ها و نگاه های غیر همراه نشان دهند که چگونه تسهیل حضور مردم و به تعبیر رهبر انقلاب سپردن کار به دست مردم می تواند علاوه بر کمک به دولت و برداشتن باری از دوش مدیریت اجرایی کشور در امر توسعه آموزش زمینه ساز بروز و تحقق آثار عملی سند تحول در بسیاری از این مدارس باشد .

محمود زاده افزود : در راستای توسعه مشارکت ها و مردمی سازی حکمرانی در آموزش وپرروش برنامه ریزی کرده ایم تا زمینه حضور نهاد های انقلابی ، مذهبی و مردمی به سمت ارتقا کیفیت آموزش و توسعه عدالت آموزشی در مدارس مناطق مرزی ، حاشیه‌ای و کمتر توسعه یافته ایجاد شود و در تعامل با این نهاد ها و معاونت های تخصصی برنامه‌ عملیاتی ۴ ساله تدوین کرد ه ایم و به منظور تسریع در این امر از ظرفیت مناطق آزاد و هم چنین اصلاح و بازنگری قوانین موجود استفاده شده است که نمونه بارز آن اصلاح و بازنگری قانون شوراهای آموزش وپرروش و تدوین نظام جامع مشارکت و بازنگری در چگونگی فعالیت های مدارس هیات امنایی و وابسته است .

 

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *