استعدادهای قرآنی دانش آموزان باید توسط مدرسه و خانواده شناسایی و توانمندسازی در زمینه استعدادهای آنها انجام شود. – به گزارش خبرنگار مهر ، یوسف نوری ظهر جمعه در بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم اظهار کرد: دانش آموزان باید از تخیلات قرآنی که اوج آن را در تفسیر علامه طباطبایی مشاهده می کنیم، بهره بگیرند. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار علامه طباطبایی یک کار شبکه ای و حلقوی است، افزود: 43 نوع سواد داریم که یکی از انواع برجسته آن سواد قرآنی است، وی با بیان اینکه فراگیری قرآن با هدف امتحان دادن یکی از شیوه های آموزشی است، ادامه داد: لایه دوم آموزش قرآن این است که قرآن را بخوانیم و مفهوم آن را بفهمیم. نوری تصریح کرد: لایه عملکردی لایه ای از آموزش است که به دنبال ارایه راهکار قرآنی در عملکرد فردی و اجتماعی بوده و این روش ارزشمندتر از لایه های بالاتر است . وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: آموزش عملکردی قرآن باعث بهبود عملکرد فردی شده و ما باید در تربیت فرزند و زندگی از روش های قرآنی استفاده می کنیم. وی بیان کرد: سواد قرآنی چند جانبه، یعنی علاوه بر عمل کردن به قرآن موجب تحول گروه های دیگر شویم که این عالی ترین سطح آموزش قرآن است.
منبع خبر: مهر
دسته بندی خبر: اجتماعی
استعدادهای قرآنی دانش آموزان توسط معلمان شناسایی شود
Categories: