تدریس خصوصی dabidi افزایش سه برابری بودجه نوسازی مدارس کردستان در سفر رئیس جمهور به این استان

افزایش سه برابری بودجه نوسازی مدارس کردستان در سفر رئیس جمهور به این استان

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در بیست و هفتمین سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان که به عنوان نماینده هیات دولت به دیواندره رفته بود، در جلسه شورای اداری این شهرستان، با تبریک روز عرفه و عید قربان، سلام رییس جمهور و اعضای هیات دولت را به مردم، مسئولان و کارگزاران در مناطق مرزی به ویژه شهرستان دیواندره ابلاغ کرد . 

وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان و شهرستان دیواندره و ضرورت فعال شدن این ظرفیت ها، گفت: آنچه مسلم است اگر از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود، تمام مشکلات مرتفع خواهدشد. 

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به وضعیت و مشکلات دولت قبل و در زمان تحویل به دولت مردمی ایران قوی، گفت: در دولت قبلی بدهی زیاد وجود داشت و بودجه تمام طرح ها مصرف شد و علاوه بر این مشکلات، سر رسید اقساط اوراق ماهیانه بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان رسیده بود. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دولت قبل 50 هزار میلیارد تومان بدهی وجود داشت، اما با روی کار آمدن دولت جدید، دولت با وجود این مشکلات، متوقف نشد و سختی های پیش رو عزم دولت را برای خدمت به مردم کاهش نداد.

وی خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم با استفاده از ظرفیت ها، با تمام توان، کارها ادامه پیدا خواهد کرد و با برنامه ریزی های مناسب مقدمات سفر بیست و هفتم ریاست محترم جمهور به استان کردستان فراهم شد. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصلاح اقتصادی کشور، مصوبه مجلس شورای اسلامی را داشت و در دولت جدید باید اجرا می شد؛ اظهار کرد: در دولت قبل اصلاح اقتصادی انجام نشده بود و تمام سختی آن ها بر دولت جدید تحمیل شد، اما اجرایی شدن آن قطعی بود و این کار زحمات زیادی برای مردم و مسئولین دارد.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به تورم جهانی بی سابقه در تمام کشورها، ادامه داد: با اجرایی شدن اصلاح اقتصادی زمینه از بین بردن فساد و رانت فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش به موارد مهم که در دولت مردمی و انقلابی اجرایی شده است، اشاره کرد و گفت: مردمی شدن و شفافیت، از ویژگی دولت سیزدهم است و رتبه 127 در تسهیل کسب و کارها را در بین 150 کشور جهان داشتیم، اما در دولت سیزدهم مجوز کسب و کارها آزاد شد. 

وی احترام قائل شدن برای مردم را شعار دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: عدالت این است که مسئولین به استان های مرزی کشور سفر کنند و ما به دنبال این هستیم که عدالت محقق شود و به همین دلیل در 9 ماه گذشته، دو بار به استان کردستان، سه بار خوزستان، چهار بار کرمان و.. سفر کرده ام . 

عضو کابینه دولت مردمی تحقق عدالت را کاری بسیار سخت دانست و تصریح کرد: دولت و ریاست محترم جمهور اصرار دارند که مردمی شدن، شفافیت و عدالت را با هم اجرایی کنند. 

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش در همین سفر براساس مصوبه دولت خبرداد و گفت: دقیقا سه برابر اعتبارات نوسازی مدارس استان کردستان در همین سفر برای استان در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای قانون رتبه بندی معلمان را یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم برای ارتقا معیشت و منزل معلمان و بهبود کیفیت و شایستگی های معلمی عنوان و اظهار کرد: سرانه مدارس و تغذیه رایگان به دانش آموزان مناطق کم برخوردار را در دولت با جدیت دنبال می کنیم. 

نوری ادامه داد: آموزش و پرورش در سفرهای استانی علاوه بر بودجه سنواتی، 25 هزار میلیارد تومان بودجه بیشتر از مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت داشته است و استان کردستان به دلیل مرزی بودن در این زمینه وضعیت خیلی خوبی داشته است و سه برابر بودجه سنواتی، افزایش بودجه به آن اختصاص یافته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم از اهتمام خیرین نیک اندیش مدرسه ساز استان کردستان در امر مدرسه سازی تقدیر و تشکر کرد و گفت: خیرین نیک اندیش به ما کمک می کنند تا نسل آینده ساز این کشور، فرصت بهتری برای یادگیری پیدا کنند. 

نوری با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان دیواندره، کشاورزی را مهم ترین، اصلی ترین و بنیادی ترین این ظرفیت ها دانست و تاکید کرد: این ظرفیت ها در همه حوزه ها باید فعال شود و این شهرستان به یکی از قطب های کشاورزی تبدیل شود.

وی بر ایجاد زیر ساخت فرهنگی این ظرفیت تاکید کرد و گفت: برای اراضی دیم باید سهم آب کشاورزی را از سد سیاه زاخ به طریقی گرفته شود و این موضوع در جلسه شورای اداری استان مطرح خواهد شد. 

نوری دومین ظرفیت شهرستان دیوان دره را گردشگردی عنوان و اظهار کرد: باتوجه به قدمت شهرستان دیواندره، می توان روی این ظرفیت برنامه ریزی کرد. 

وی گفت: اگر ظرفیت کشاورزی و گردشگری شهرستان دیواندره فعال شوند، به دلیل این که این دو ظرفیت نیاز به هزینه کم دارد، با راه اندازی مشاغل، می توان مشکل بیکاری این شهرستان را به حداقل برساند.

عضو کابینه دولت مردمی در پایان گفت : موارد مربوط به علوم پزشکی، راه داری، آتش نشانی و کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش پیگیری خواهد شد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *