رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: این جامعه است که از آموزش و پرورش به صورت ناخواسته انتظار دارد که فقط دانش آموزش را طوری تربیت کند که بتواند به مدرسه تیزهوشان برود. – حجت الاسلام علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که تا چه حد می توان امید داشت که محتوای کتب آموزشی در سال آینده نافع باشد؛ با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش ابعاد و پیچیدگی های گوناگونی دارد گفت: تولید محتوای درسی مطابق با این پیچیدگی ها هم نیازمند ملاحظات فراوانی است. لطیفی با اشاره به اینکه ما دچار عارضه هایی در سطح جامعه هستیم که این عارضه ها موجب شده است محتوای آموزشی آموزش و پرورش نافع نباشد؛ افزود: بسیار مهم است که جامعه بداند مشکل نظام آموزشی از کجا ایجاد شده است؛ در اینجا بخشی از مقصران، خود جامعه هستند که به صورت ناخواسته نیازهایی غیرحقیقی طرح می کنند. بخشی از مشکل خود جامعه و مطالبه خانواده ها است که می خواهند آموزش به دانش آموزان به صورتی باشد که دانش آموزان بتوانند در کنکور موفق شوند. بخشی از فشارها به ما برای تولید یک محتوای آموزشی خاص ناشی از فرهنگ جامعه است رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: مردم ما و جامعه ما درد خود را در کتاب درسی می بینند.
منبع خبر: مهر
دسته بندی خبر: اجتماعی
انتظارات بیجای جامعه مانع تولید علم نافع در کتب درسی است
Categories: