تدریس خصوصی dabidi اولویت‌ اصلی سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی، ایجاد مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتیسم در هر استان است

اولویت‌ اصلی سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی، ایجاد مدرسه ویژه دانش‌آموزان اتیسم در هر استان است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمید طریفی حسینی؛ در دیدار با مهراله رخشانی مهر؛ رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که آموزش ‌و پرورش استثنایی 143 پروژه در حال ساخت دارد، گفت: این پروژه‌ها شامل 111 مدرسه، 15 سالن ورزشی،  4 مرکز جامع تشخیصی و توان‌بخشی، 4 مرکز مشکلات ویژه یادگیری، یک سالن چندمنظوره، یک نمازخانه و  7 پروژه دیگر است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی وجود حداقل یک مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اتیسم در هر استان است که ساخت این مدارس در استان‌های فاقد مدرسه اتیسم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه اتیسم، نیازمند مساعدت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.

وی با تقدیر از مشارکت خیرین در ساخت مدارس استثنایی گفت: تسریع در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تجهیز مدارس نوساز به امکانات آموزشی و توان‌بخشی موجب ارتقای کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه خواهد شد.

طریفی حسینی، خواستار تجهیز مدارس فاقد سیستم گرمایشی به سیستم استاندارد گرمایشی شد و گفت: برخی از کلاس‌های ضمیمه استثنایی در مناطق  محروم یا صعب‌العبور در کانکس برگزار می شود که ساخت این مدارس و کلاس‌های ضمیمه نیز از جمله ضروریات تحصیل باکیفیت دانش‌آموزان استثنایی است.

شایان ذکر است؛ در این نشست، مهراله رخشانی مهر؛ رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز قول مساعد ساخت مدارس اتیسم در استان‌های فاقد مدرسه اتیسم، برچیده شدن کلاس‌های کانکسی و تجهیز مدارس نوساز به سیستم گرمایشی استاندارد و تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی را داد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *