تدریس خصوصی dabidi «بازگشایی ایمن، آرام و تدریجی»؛ «پیگیری مطالبات فرهنگیان» و «ارائه برنامه 60 روزه» سه استراتژی مهم در دوران سرپرستی بود.

«بازگشایی ایمن، آرام و تدریجی»؛ «پیگیری مطالبات فرهنگیان» و «ارائه برنامه 60 روزه» سه استراتژی مهم در دوران سرپرستی بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی درمراسم معارفه وزیر آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم در انجام وظایف به گونه ای عمل کنیم که شرمنده شهدا نشویم .

وی با اشاره به آیه «وَ هُوَ الَّذی جَعَلَکُمْ خَلائِفَ الْأَرْضِ وَ رَفَعَ بَعْضَکُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجاتٍ لِیَبْلُوَکُمْ فی‏ ما آتاکُمْ إِنَّ رَبَّکَ سَریعُ الْعِقابِ وَ إِنَّهُ لَغَفُورٌ رَحیمٌ»( 165 انعام)، افزود: بر اساس آموزه های قرآنی، مسئولیت ابتلا و امتحانی بیش نیست؛ بنابراین اگر مسئولیت را یکی از مصادیق برتری انسان ها نسبت به یکدیگر بدانیم، در کنار نوع نگاهی که افراد به مسئولیت ها دارند و می توانند مسئولیت را سرشار از نعمت های الهی بدانند، باید به مسئله امتحانی بودن مسئولیت خود نیز توجه جدی داشته باشد.

کاظمی تصریح کرد: در دوره ای سخت و دشوار مسئولیت آموزش و پرورش را قبول کردم و با مؤلفه های بسیار پیچیده ای رو به رو بودم. پدیده «یکپارچه سازی سامانه ها» و «موضوع کرونا» دو موردی بود که در ادامه سیاست های وزیر سابق آموزش و پرورش، دنبال کردیم.

وی ادامه داد: نگاه ما در این دوران سخت این بود که آموزش و پرورش را با رویکردی آرام، مدیریت کنیم تا از این دوران دشوار گذرکنیم، لذا حوزه های مختلف را وارد تلاطم های مدیریتی نکردیم و بدون ورود به حوزه تغییرات سیاسی کار را در استان ها با آرامش پیگیری کردیم.

سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش، گفت: اگر به تغییرات سیاسی در حوزه آموزش و پرورش ورود می کردیم این موضوع باعث می شد تا بازگشایی مدارس با مشکل مواجه شود.

وی ضمن تقدیر از اعتماد رئیس جمهور اذعان کرد: ایجاد فضای آرام در آموزش و پرورش و  بازگشایی تدریجی و همراه با تضمین سلامت دانش آموزان و معلمان، استراتژی اول من بود، پیگیری مطالبات فرهنگیان و ارائه برنامه 60 روزه نیز استراتژی های بعدی ما در بود که در دوران سرپرستی بود.

کاظمی خاطرنشان کرد: آن چه اتفاق افتاد محصول کار تیمی در این دوره سه ماهه بود و مدیران  با انگیزه و مجدانه در این ایام، برای بازگشایی مدارس و یکپارچه کردن سامانه ها تلاش کردند، لذا من در اینجا از تک تک مدیران تقدیر می کنم .

 وی افزد: زحمات معلمان در این شرایط کرونایی چند برابر شده بود لذا از ایثار، جهاد و فداکاری همه فرهنگیان تقدیر و تشکر می کنم و در پایان نیز از اصحاب رسانه که در این ایام همواره در میدان عمل حضور داشتند و به اقناع افکار عمومی پرداختند تشکر و قدردانی می کنم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *