تدریس خصوصی dabidi با آموزش های لازم، «سواد چند بعدی» و «مهارت» را در دانش آموزان، ارتقا دهیم

با آموزش های لازم، «سواد چند بعدی» و «مهارت» را در دانش آموزان، ارتقا دهیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به پیشنهاد ایجاد اردوگاه فرهنگی «شهیدسلیمانی» در کرمان افزود: این اردوگاه می تواند مدرسه شهید سلیمانی برای ایجاد سواد چند بعدی و دانش آموزان مسئولیت آفرین باشد.

وی بیان کرد: از اردوگاه فرهنگی استفاده های خوبی می توان کرد و برای تربیت نسل شهید سلیمانی از آن به طور خاص استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سرانه اردوی دانش آموزی ما قبل از کرونا در بهترین حالت یک روز در سال است، اما بهترین کشورها دانش آموزان شان ۷۰درصد وقت خود را بیرون از کلاس و مدرسه سپری می کنند.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش تاکید شده که ۱۰  تا ۲۰درصد اوقات، دانش آموزان در قالب برنامه ویژه مدرسه بیرون از کلاس باشند.

نوری تاکید کرد: باید در بالا بردن سواد چند بعدی بکوشیم و در این راستا باید زمینه ها در افراد مشخص شود و انتقال مفاهیم صحیح صورت گیرد تا دانش آموزان به مهارت برسند.

وی افزود: دولت مردمی برای قوی شدن نیاز به ساز و کارهایی دارد که یکی از آنها استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز در استان کرمان کارهای زیادی کرده و می توانیم برای ساخت و گسترش فضاهای آموزشی از ظرفیت هایی که در قوانین آمده است استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که حمایت خانواده ها از نظام تعلیم و تربیت حائز اهمیت است، افزود: یکی از کارهای خوب دولت واکسیناسیون بود که با فرهنگ سازی و مشارکت خانواده ها بخوبی در حال انجام است. اگر حمایت خانواده ها و  مشارکت آنها در بازگشایی مدارس نبود؛ نمی توانستیم آموزش ها را به صورت حضوری ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: با قوت اعلام می کنیم که مدارس باید باز باشند و دانش آموزان امروز از بازگشایی مدارس خوشحال هستند، به دلیل اینکه بچه ها همدیگر را در مدرسه می بینند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *