تدریس خصوصی dabidi برگزاری اولین «اجلاس دختران ایران قوی» در سالروز ولادت حضرت معصومه (س)

برگزاری اولین «اجلاس دختران ایران قوی» در سالروز ولادت حضرت معصومه (س)

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، زهرا پناهی روا در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی صبح و گفت‌وگو اظهار کرد: این اجلاس به همت همه همکاران در سطح وزارت آموزش و پرورش به ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان قم رقم خواهد خورد.

وی حضرت معصومه (س) را یکی از الگوهای بزرگ و شاخص جهان اسلام برای دختران امروز معرفی و تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی) دغدغه و اشاره فراوانی دارند که از ساحت مقدس حضرت معصومه (س) برای دختران صحبت شود تا پیرو راستین ائمه اطهار(ع) به ویژه کریمه اهل بیت (س) باشند.

پناهی روا افزود: ولادت حضرت معصومه و نامگذاری آن به روز دختر یک افتخار بزرگ برای دختران این سرزمین است و ما نیز در این راستا و از طریق اسناد تحولی وزارت آموزش و پرورش در تلاشیم که برنامه‌های خوبی را تدارک ببینیم.

وی با اشاره به وجود بیش از هفت میلیون دانش آموز دختر در کشور گفت: ما در وزارت آموزش و پرورش عهده دار کار سیاست گذاری برای فعالیت 45 هزار دانشجو معلم دختر هستیم.

مشاور امور بانوان، وزارت آموزش و پرورش را فراگیرترین و تخصصی‌ترین نهاد در حوزه دختران خواند و اظهارکرد: ما به دنبال یک اتفاق خوب در حوزه دختران و ارتقای معنویت و فضیلت آنها هستیم و به همین مناسبت هم برای اولین بار در وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ای را برای دختران سراسر کشور و حتی مدارس ایرانی خارج از کشور برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس به همت همه همکاران در سطح وزارت آموزش و پرورش به ویژه اداره کل آموزش و پرورش استان قم و از حرم مطهر حضرت معصومه (س) رقم خواهد خورد.

رئیس ستاد برنامه ریزی و بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی برای فردا در سطح ملی پیش بینی شده گفت: وزیر آموزش و پرورش نگرش خوبی نسبت این برنامه داشتند و نقش زنان و دختران را در توسعه و تعالی خانواده بسیار سازنده می‌دانند لذا ستادی را با مسئولیت حوزه امور زنان پیش بینی کردیم و دبیرخانه آن را هم در استان تهران ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی و سیاست‌گذار و برنامه‌ریزی در این حوزه می‌تواند اتفاقات خوبی را برای دختران رقم بزند تا دختران فعالیت‌های خوبی را در سال تحصیلی و اوقات فراغت داشته باشند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *