به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رضوان حکیم زاده گفت: این نشست یک فرصت بزرگ برای همافزایی تمامی استانها و به اشتراکگذاری ایدههای مختلف در دوران آموزش غیرحضوری است.
معاون آموزش ابتدایی بابیان اینکه تجربه مثبت بازگشایی مدارس به همگان نشان داد، آموزشهای حضوری تا چه اندازه میتواند مفید باشد، گفت: در این گردهمایی استانها مسئولیت تبیین برنامهها را بر عهده خواهند داشت تا درک بهتری از برنامه ها منتقل شود.
حکیم زاده افزود: در این نشست 4 محور اصلی برنامههای آموزش ابتدایی، یعنی توجه به عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت یادگیری دانش آموزان، ارتقا توانمندیهای معلمان و تحول در روشها و برنامههای آموزشی که بر اساس سند تحول است را دنبال خواهیم کرد.
وی گفت: با رصد یادگیری دانش آموزان متوجه شدیم؛ میزان یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا افت کرده است که در برخی دروس آمار دانش آموزان نیازمند به تلاش 2 برابر شده است.
معاون آموزش ابتدایی گفت: مرحله اول جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال گذشته اجرا شد و مرحله دوم را نیز بر اساس نتایج ارزشیابی را از اول بهمنماه تا پایان سال تحصیلی اجرا کردهایم. برای تابستان امسال نیز برای جبران افت یادگیری در دانش آموزان کلاسهای جبرانی برگزار خواهیم کرد.
وی بابیان اینکه هیچ تغییری در نحوه ارزشیابی از دانش آموزان صورت نگرفته است، افزود: سیستم نمرهدهی در دوره ابتدایی اعمال نخواهد شد و بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی دوره ابتدایی معلم میتواند از ابزارهای مختلفی برای ارزشیابی دانش آموزان استفاده کند.
حکیم زاده افزود: آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تأکید ما بر این بوده است که از آزمون کتبی بهعنوان یکی از ابزارهای ارزشیابی در سراسر کشور استفاده شود.
وی گفت: برنامههای متعددی برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی داریم و مقررشده تا 80 درصد از ظرفیت استخدامی معلمان در سال آینده به دوره ابتدایی اختصاص داده شود که اینیک رویکرد روبهجلو است.
معاون آموزش ابتدایی گفت: به دوره ابتدایی باید نگاه تخصصی داشته باشیم و اگر مبنای درستی برای جذب نیروی انسانی داشته باشیم در آیندهای نزدیک شاهد تحول بزرگ در دوره ابتدایی خواهیم بود.