رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از طراحی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد کار ما در دوره ابتدایی انجام شده و تا پایان آذرماه نهایی می شود. – رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از طراحی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد کار ما در دوره ابتدایی انجام شده و تا پایان آذرماه نهایی می شود. در این سند مدرسه در تراز سند تحول از حیث کتاب درسی، مدیریت، معلم، والدین، فضای تربیتی و فیزیکی و هرآنچه به مدرسه برمی گردد تبیین می شود. علی محبی با اشاره به تدوین سند راهبردی پژوهشگاه مطالعات و تلاش برای محقق کردن بُعد پژوهشی سندتحول بنیادین تا سال 1405 اظهار کرد: یکی از چالش های ما عدم توجه به پژوهش محوری در سطوح مدیریتی مدارس است. هرچند سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی چرخش از حافظه محوری به سمت شایستگی محوری را آغاز کرده اما این مهم هنوز نهایی نشده است. وی افزود: یکی از اولویت های پژوهشی ما، مدرسه تراز سند تحول بنیادین است. مسئولیت پژوهشگاه طراحی الگویی برای مدرسه در تراز سندتحول است و باید مشخص کند مدرسه در تراز سند تحول بنیادین از چه ابعاد و مولفه هایی برخوردار است و برای هر مولفه چه شاخص ها و استانداردهایی وجود دارد که بعد بتوانند بر اساس آنها رتبه بندی مدارس را انجام دهند.
منبع خبر: فردای اقتصاد
دسته بندی خبر: اجتماعی
جزییات جدید از رتبه بندی مدارس آموزش و پرورش
Categories: