به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی رمضانی؛ با بیان این که سبک و آفرینش های ادبی یکی از شاخص های داوری یک اثر است، گفت: در «جشنواره تجارب برتر اردویی اردوگاهی» هدف ما قلم نیست، قلم فقط یک ابزار است و باید به محتوا بیشتر از ادبیات توجه شود و برای انتقال محتوا و اندیشه در نگارش دستورالعمل ها، باید از تجربیات و نظرات برتر در برگزاری اردوها بهره برد.
رمضانی افزود: در جشنواره تجارب اردویی، در اصل،تاریخ نگاری مدنظر است چراکه همه این دلنوشته ها و خاطرات را می توان به عنوان اسنادی برای مستندسازی تاریخ آموزشی در حوزه اردوی و اردوگاهی دانست.
وی با تأکید بر اهمیت مستندسازی گفت: هر اردوگاه باید یک کتاب داشته باشد؛ کتابی که بر اساس شاخصه های مستندسازی و شناسنامه ای از اردوگاه باشد. کار جشنواره زمانی به پایان می رسد که کتاب آن نیز تکمیل شود تا در آینده علاوه بر منابعی چون اساسنامه و دستورالعمل ها این کتاب ها نیز مطالعه و مورد استفاده واقع شود و همه عوامل اردوگاهی با مطالعه کتاب از آن استفاده بهینه کنند.
رمضانی امضا اساسنامه اردوگاهی توسط ریاست جمهوری را مهم برشمرد و تأکید کرد: این اتفاق پس از سال ها، برای اولین بار افتاده است و در پی آن باید دستورالعمل اردویی را در بخش های اردوگاه به عنوان «پارک علم و فناوری»، «نیروی انسانی»، «مالی»، «فعالیت ها» و «فضاهای پرورشی» نگارش کنیم.
رمضانی هدف اصلی اردوها را «مهارت آموزی» به دانش آموزان برشمرد و گفت: این جشنواره یک عملیات بزرگ در حوزه اردوگاه است که از آن باید در راستای اهداف مهارت آموزی و تحول اردویی استفاده کرد. تجارب به دست آمده از آثار این جشنواره باید به عنوان یک خروجی مطلوب در اختیار تمام مدیران و بخش های اردویی قرار گیرد