تدریس خصوصی dabidi حرکت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و الگوی انقلاب اسلامی

حرکت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و الگوی انقلاب اسلامی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری باهدف بررسی مسائل آموزش و پرورش، افتتاح و بازدید از پروژه‌های آموزشی و تربیتی، وارد استان فارس و شهر شیراز شد.
وزیر آموزش وپرورش در اولین برنامه سفر خود به استان فارس؛ به زیارت حرم سومین اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) پرداخت و با حضور در گلزار شهدای این شهر؛ به مقام شامخ شهیدان استان فارس، خصوصا شهدای فرهنگی، دانش آموز و مدافع حرم ادای احترام کرد.
یوسف نوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: جایگاه نماینده مقام معظم رهبری در استان ها، جایگاه ویژه ای است و راهبری هیات اندیشه ورز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان از سوی آن ها، اثرات بسیار خوب و با برکتی برای آموزش و پرورش دارد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش ما حرکت آموزش و پرورش بر مدار آرمان های انقلاب اسلامی و نظام است، گفت: آموزش و پرورش باید خود را به صورت یک نظام تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی، به معنای واقعی نشان دهد .
وی با اشاره به اجرای سند 2030 توسط کشور های مختلف اسلامی، گفت: آموزش و پرورش ما باید از الگوی خاص خود استفاده کند و این مهم در سند تحول بنیادین مطرح شده و نظام تعلیم و تربیت با اکسیر انقلاب اسلامی، نظام متفاوتی خواهد بود.
نوری پیشرفت و متمایز بودن آموزش و پرورش را ناشی از اجرای سند تحول بنیادین دانست و گفت: برای اینکه چرخه آبادانی و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت حاصل شود، باید به دور از الگو برداری و اقتباس گری از نظام های دیگر، در مسیر اجرای سند تحول و اسناد بالادستی آموزش و پرورش پیش برویم و الگوی خاص خود را داشته باشیم، لذا تصمیم داریم تا این کار را با توجه به آموزه های دینی انجام دهیم.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *