تدریس خصوصی dabidi حضور ۸۶ و ۹۸ درصدی دانش آموزان و معلمان در مدارس/ واکسیناسیون ۹۲ و ۹۵ درصدی دانش آموزان و معلمان

حضور ۸۶ و ۹۸ درصدی دانش آموزان و معلمان در مدارس/ واکسیناسیون ۹۲ و ۹۵ درصدی دانش آموزان و معلمان

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمود زاده در گفتگوی رادیویی با برنامه پارک شهر رادیو تهران در مورد بازگشایی مدارس اظهار کرد: بازگشایی مدارس کار بسیار بزرگ و منسجمی بود که با تصمیم ستاد ملی کرونا و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت و برنامه ریزی های این فرآیند از دی‌ماه سال گذشته صورت گرفته بود.

وی با اشاره به کاری که در مورد بازگشایی مدارس در سایر کشورهای دنیا اتفاق افتاده بود، اظهار کرد: بازگشایی مدارس در بسیاری از کشورها از یک سال قبل شروع شده بود و علت آن هم این موضوع بود که بسته بودن مدارس آسیب‌های جدی به دانش آموزان وارد می کند.

 وی ادامه داد: درصد بالای واکسیناسیون شرایط امنی را برای بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش ها فراهم می آورد و این درصد بالا باعث شد تا تصمیم به بازگشایی مدارس صورت گیرد. هم اکنون نیز مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت حضوری خود ادامه می‌دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش غیر حضوری مدارس باعث افت تحصیلی، کاهش پوشش تحصیلی، افزایش نابرابری های آموزشی و آسیب های روحی و روانی دانش آموزان شده بود و زندگی مدارس و کارگروهی در مدارس تعطیل شده بود.

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی باعث می شود تا انتقال ویروس کرونا ۸۵ درصد کاهش یابد و بر همین اساس مدارس با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده است. همچنین واکسیناسیون دانش آموزان نیز به کاهش انتقال ویروس کرونا منجر شده است، به طوری که ۹۲ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن و ۸۵ درصد دانش آموزان دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند و ۹۵ درصد معلمان هم واکسن تزریق کرده اند. همچنین ۸۶ درصد دانش آموزان و ۹۸ درصد معلمان و کادر آموزشی در مدارس حضور دارند.

وی ادامه داد: از دلایل اصلی عدم حضور دانش آموزان در مدارس، هشت درصد به دلیل نگرانی از ویروس کرونا، ۵۵ درصد سایر نگرانی ها و مسافرت، ۳۷ درصد عدم همراهی با برنامه‌های آموزشی است که از اولیا و معلمان می خواهیم تا حضور جدی در مدارس تا پایان سال تحصیلی داشته باشند.

محمودزاده با اشاره به اینکه آزمون های خرداد ماه به صورت حضوری خواهد بود، اظهار کرد: با شروع آموزش ها از بهار امسال، دانش‌آموزان و معلمان آمادگی کامل برای این آزمون ها داشته باشند. حضور ۸۶ درصدی دانش آموزان در مدارس نشان از علاقه مندی و آمادگی دانش آموزان و خانواده های آنان برای شروع آموزش های حضوری و آمادگی برای امتحانات پایان سال تحصیلی دارد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *