تدریس خصوصی dabidi حل مسأله «مدارس سنگی» با همراهی «دولت و خیرین مدرسه‌ساز»

حل مسأله «مدارس سنگی» با همراهی «دولت و خیرین مدرسه‌ساز»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر؛ در آیین افتتاح متمرکز 2 هزار و 950 پروژه آموزشی در سراسر کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور در مدرسه استثنایی امام رضا(ع) منطقه 16 تهران و ارتباط تصویری با استانداران سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: همراهی معاون اول ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش با موضوع توسعه فضاهای آموزشی و بحث خیرین مدرسه ساز، موجب دلگرمی و شایسته قدردانی است.

وی افزود: این 2 هزار و 950 طرح، مشتمل بر 13 هزار و 450 کلاس درس، در زیربنایی بالغ بر 2 میلیون مترمربع است، که با صرف اعتباری درحدود 10 هزار میلیارد تومان، در 31 استان کشور تقدیم آینده سازان میهن شد.

رخشانی مهر ادامه داد: با احتساب 1 هزار و 300 کلاس درسی که در اردیبهشت ماه امسال و همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم افتتاح شد، امسال در مجموع 14 هزار و 745 کلاس درس به بهره برداری رسید، یعنی به طور میانگین هر روز 40 کلاس درس تقدیم جامعه تعلیم و تربیت شده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وجود مدارس سنگی را یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: این مدارس که غالباً در مناطق عشایری و صعب‌العبور واقع و با استفاده از سنگ و مصالح مرسوم این مناطق ساخته شده اند؛ جمعیت دانش آموزی شناور بین 5 تا 15 نفر دارند.

وی تصریح کرد: پراکندگی«مدارس سنگی» در نقاط مختلف کشور وجود دارد. برنامه جمع آوری مدارس سنگی در استان‌های خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و همراهی بیشتر دولت و خیرین را می‌طلبد و امیدوارم در طول دولت سیزدهم این مسأله حل شود.

رخشانی مهر، با اشاره به ارتباط زنده با استانداران خراسان رضوی، ایلام، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گفت: جریان «مدرسه‌سازی» و رشد فزاینده ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی نوید بخش آینده روشن و پایان محرومیت‌های آموزشی در استان‌های کمتر برخوردار است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تأکید بر حمایت از برنامه وزیر آموزش و پرورش در ساماندهی مدارس مناطق مرزی، به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی کشور پرداخت و گفت: ارتقای سرانه فضاهای آموزشی، حذف مدارس خشت و گلی، ساماندهی سیستم‌های گرمایشی مدارس، کاهش 10.5 درصدی آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی از 30 درصد به کمتر از 19.5 درصد از جمله اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *