یک کارشناس اقتصادی می گوید افزایش حقوق نسبی در شرایطی که نرخ تورم مهارنشدنی است، اگر بیش از این به تعویق بیفتد، دیگر رغبت ساز نخواهد بود و نتیجه آن در خطر قرار گرفتن معیشت خانوار معلمان و کیفیت آموزش در مدارس خواهد بود. – طرح رتبه بندی؛ طرحی که قرار بود قشر فرهنگی جامعه ایرانی را از بند فقر ناخواسته برهاند، کماکان دچار وضعیت نامعلومی است. یکی از آخرین گفته ها که پرده از وضعیت مبهم این طرح برمی دارد، به نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی مربوط می شود که خبر از اجرای ناقص آن داده است. این در حالیست که با توجه به فشارهای اقتصادی تحمیل شده به معلمان، انتظار می رود در صورت اجرای این طرح بخشی از مساله اقتصاد و به طور قطع اقتصاد آموزش و پرورش حل و فصل شود. رتبه بندی معلمان برای اولین بار در دهه 90 که دوران رکود اقتصادی ایران نام گرفته، طرح شد. طرحی که کماکان دارای سرنوشتی نامعلوم و با اما و اگرهای بسیاری همراه است. شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1390 اقدام به تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کرد که فصل هفت آن به ارتقای جایگاه معلم اختصاص داشت. این طرح در سال 92 برای بررسی جزییات روانه مجلس دهم شد. در آن زمان حاوی چهار رتبه اعم از مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم بود.
منبع خبر: روز نو
دسته بندی خبر: اقتصادی
رتبه بندی معلمان دیگر رغبت ساز نیست
Categories: