تدریس خصوصی dabidi «سیره شهدا» را در زندگی خود ساری و جاری کنیم

«سیره شهدا» را در زندگی خود ساری و جاری کنیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، صبح امروز  در آئین افتتاحیه سومین دوره طرح ملی لاله های روشن؛ یادواره 40 هزار شهید دانش آموز و فرهنگی به طور همزمان در 40 هزار مدرسه در سراسر کشور، که در هنرستان فنی شهید رجایی منطقه 18 تهران برگزار شد، اظهار کرد: این یادواره از چند منظر اهمیت دارد؛ یکی از مهم ترین مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت، انتقال فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل های آینده است.

وی جشنواره ملی لاله‌های روشن  را یکی از ده‌ها برنامه‌ حوزه پرورشی دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بارها فرموده اند؛ «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» لذا  بر اساس این کلام، ارزش یادواره ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از «شهادت» نیست.

کاظمی افزود: همواره باید یاد و نام شهدا در زندگی ما جاری و ساری باشد، زیرا دشمن تلاش دارد این فرهنگ را از جامعه و از زندگی مردم دور کند و این همان نقطه آسیب‌پذیری ماست‌.

وی تصریح کرد:  با شهدا بودن، پیوند داشتن با شهدا، سیره شهدا را مطالعه کردن و آن را در زندگی خود جاری کردن، نشانه انقلابی بودن و شاخص در راه بودن و در راه ماندن است.

معاون پرورشی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: در کنار اجرای این برنامه‌ها فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهیم و تلاش ما بر این است که معرفت، دانش و آگاهی دانش‌آموزان و نسل جدید را نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت افزایش دهیم.

وی گفت: دانش‌آموزان امروز نقطه اقتدار و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با دشمنان انقلاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

کاظمی اظهار کرد: تلاش کنیم تا قدردان شهدا و خانواده‌های شهدا باشیم. باید یاد و نام شهدا را در دل‌های خود زنده نگه داریم و سیره شهدا و سبک زندگی آنان را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

وی ادامه داد: باید پیوند ما با ولایت و اطاعت از رهبری، خدمت به مردم و ایثارگری در عرصه‌های زندگی سنجیده شود؛ لذا باید رفتار شهدا را در زندگی خود نشان دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها آغاز حرکت تفکر و اندیشیدن در راه شهیدان است که وظیفه و مأموریت ماست.

وی اضافه کرد: تلاش داریم موقعیت‌های تربیتی مختلفی را مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت فراهم کنیم این جشنواره یک نمونه از ده‌ها برنامه‌ است.

کاظمی افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور و شمیم نور، فعالیت‌های شهیدپژوهی در مدارس، بلند نگه داشتن یاد شهدا، جشنواره علمدار و حضور ارزشمند دانش‌آموزان و تشکل‌ها در کمک به جامعه در ایام مختلف، از جمله کارهای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *