تدریس خصوصی dabidi فرزندانی با مشخصات «اَبرار» تربیت کنیم

فرزندانی با مشخصات «اَبرار» تربیت کنیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در آیین افتتاح دبستان شهید مهدی هِندویان شهر قم در سالن اجتماعات این مدرسه، با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و شروع دهه کرامت، بر انجام کار تربیتی در خانواده‌ها تاکید و تاکید کرد: هنگامی که مدرسه‌ای توسط خیرین ساخته می‌شود، آثار تربیتی بیشتری نسبت به مدارس دیگر بر روی دانش‌آموزان دارد. 

وی خاطرنشان کرد: لازم است که در مدارس خیرساز، طرحی نو دراندازیم و همکاران ما در آموزش و پرورش در این زمینه تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت. 

وی تاکید کرد: توجه به مسایل تربیتی و آموزشی دانش آموزان، مهم تر از ساخت بنای فیزیکی مدارس است، ان شاءالله خداوند ما را در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظام تعلیم و تربیت و خدمت هر چه بیشتر به مردم موفق کند. 

 نوری با تاکید بر پیروی بر راه ائمه اطهار(ع) گفت: از خیرین مدرسه ساز و افراد نیکوکار که در اهدای زمین و ساخت این مدرسه، آموزش و پرورش را یاری کرده اند، تقدیر و سپاسگزاری می کنیم و حضور چنین افراد نیکوکاری در جامعه باعث افتخار همه ماست و ان شاءالله که این راه تداوم داشته باشد.

 

• دانش آموزانی مهدی یاور تربیت کنیم 

مدیرکل آموزش و پروش استان قم نیز در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: این مدرسه، هشتمین مدرسه خانواده گرانقدر شهید مهدی هِندویان است که در استان قم ساخته شده است. 

علیرضا رحیمی  از افراد نیکوکار و خیرین مدرسه ساز که با ساخت مدرسه یاریگر آموزش و پرورش هستند، تقدیر و تشکر کرد و افزود: ان شاءالله دانش آموزانی که در این مدارس تربیت می شوند، مهدی‌یاور و مهدی‌باور باشند.

 

• از راه شهیدان پیروی کنیم 

آقای حاج ابوالفضل هندویان از خیران مدرسه ساز استان قم که مدرسه مذکور را ساخته است، از کسانی که در ساخت این مدرسه، همکاری و همیاری داشته اند، تقدیر و تشکر و گزارشی از روند ساخت این دبستان ارایه کرد.  

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بر تبیین سیره شهیدان در جامعه تاکید کرد. 

 

دبستان شهید مهدی هندویان (شماره ۵) دوره اول؛ در بلوار 15 خرداد، خیابان شهید محمد فراشاهی در شهر قم (استان قم) قرار دارد که بانی زمین این مدرسه زنده یاد حاج حسینعلی شفیعی ورزنه و بانی ساخت بنای آن زنده یاد حاج احمد هندویان است.

این مدرسه در مساحتی به وسعت ۳ هزار و ۶۴۷ متر مربع با زیربنای ۲هزار و ۱۶۰ متر مربع ساخته شده که دارای ۱۲ باب کلاس، چهار باب سالن و کارگاه آموزشی و ۱۱ باب اتاق اداری و جانبی است. 

این آیین با حضور آیت الله آشتیانی رییس مجمع خیرین استان قم،  مهراله رخشانی مهر، رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و هیات همراه، جمعی از خیران مدرسه ساز و مسئولان استان قم، معلمان و دانش آموزان برگزار شد. 

زیارت بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) و شرکت در آیین کلنگ زنی دبیرستان ۱۵ کلاسه حضرت امام رضا (ع) در محله یک منطقه پردیسان شهر قم از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش در این سفر است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *