به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجوادحسینی با بیان این که سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۳۷۰تأسیس شد تا نظام تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف برای دانش آموزان با نیاز های ویژه دسترسی پذیر شود، گفت: در زیست بوم کرونا مدارس تعطیل شد اما آموزش دانش آموزان ادامه داشت.
وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در کنار برنامه های تلویزیونی برای دانش آموزان شبکه شاد را ایجاد کرد و۷۰درصد دانش آموزان در این شبکه تحت پوشش آموزش قرار گرفتند.
وی با اشاره به این که مدارس استثنایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در ابعاد مختلف مناسب سازی می شوند، گفت: در شبکه شاد هم این مناسب سازی ها برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نیاز است ، تا امکان استفاده از آموزش های مجازی برای این دانش آموزان فراهم شود.
حسینی با بیان این که سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۷گروه از دانش آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار داده است، گفت: یکی از گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان با آسیب بینایی هستند و شبکه شاد برای این گروه از دانش آموزان با مشکلاتی مواجه بود که خوشبختانه نرم افزار گویا ساز به این پلتفرم اضافه شد و دسترسی پذیری این گروه از دانش آموزان برای استفاده از شبکه شاد فراهم شد.
وی تصریح کرد: بخش های مختلف شاد از جمله راهنمای شاد، پشتیبانی شاد، داشبورد های مدیریتی و ابزار های آن با استفاده از نرم افزار گویا ساز از متن به صوت تبدیل می شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هم چنین در شبکه شاد در بخش محتواهای آموزش استثنایی، محتواهای مناسب سازی شده برای دانش آموزان با آسیب بینایی قرار داده شده است.