تدریس خصوصی dabidi مدارس غیر دولتی با اشتراک تجربیات خود در راستای عملیاتی کردن سند تحول گام بردارند

مدارس غیر دولتی با اشتراک تجربیات خود در راستای عملیاتی کردن سند تحول گام بردارند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده اظهار کرد: مأموریت و وظیفه بسیار خطیر امروز ما در آموزش و پرورش بر اساس اسناد تحولی به ویژه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول دولت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است که به عنوان بزرگترین سرمایه کشور می باشند و رکن اصلی تمدن سازی می باشد.

وی افزود: بخشی از این مأموریت سنگین و حساس با همکاری سازمان ها و خیرین و نهاد های انقلابی و مذهبی و همچنین مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی شکل می پذیرد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی گفت: با توجه به حاکمیتی بودن آموزش و پرورش و اعتماد آموزش و پرورش به مؤسسان در خصوص واگذاری بخشی از این مأموریت به مدارس غیردولتی از شورای مؤسسان می خواهم که قدر این مأموریت سنگین و حساس در نظام آموزش و پرورش کشور را بدانند و با به اشتراک گذاشتن تجربیات سازنده خود در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی–ایرانی، در راستای عملیاتی کردن سند تحول و منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبتنی بر آرمان‌های بلند نظام اسلامی است و رهبر معظم انقلاب به‌عنوان صاحب نظر در حوزه تعلیم ‌وتربیت و فرهنگ، از این سند دفاع و از آن با تعابیری مانند نسخه شفا بخش و نقشه راه یاد می‌کنند، لذا باید تلاش کنیم تا این سند در مدارس عملیاتی شود.

محمود زاده اظهار کرد: در دولت مردمی و برنامه های وزیر آموزش و پرورش قرارگاه اجرایی نمودن سند تحول بنیادین طراحی شده است که آثار و ثمرات آن را در آینده آموزش و پرورش کشور خواهیم دید.

در ادامه جلسه، اعضای شورای هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی استان خراسان رضوی گزارش کمی و کیفی از فعالیت های آموزش و پرورش در مدارس و مراکز غیردولتی ارایه کردند و با توجه به جایگاه سیزدهم خراسان رضوی در توسعه مدارس غیردولتی، همکاری و مشارکت همه ذی نفعان از جمله ظرفیت های مردمی و نهادهای انقلابی و جهادی را خواستار شدند.

در ادامه مؤسسان مدارس غیردولتی به توضیحاتی درباره پاره ای از مشکلات موجود در مدارس غیردولتی از جمله؛ آیین نامه استقرار، بیمه نیروهای انسانی، توجه و حمایت از این مدارس و تحقق قوانین موجود در این مدارس، به ویژه مواد (10)، (11)، (12)، (13) و (20) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی پرداختند و خواستار توجه بیشتر به این موضوع شدند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *