تدریس خصوصی dabidi  «معلم»؛ مهم ترین عنصر در «تحول و پیاده سازی اسناد بالادستی» است

 «معلم»؛ مهم ترین عنصر در «تحول و پیاده سازی اسناد بالادستی» است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ یوسف نوری، در بخش دوم از  نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تبیین برنامه‌های تحولی خود و تشریح اقدامات انجام شده در مورد طرح رتبه بندی معلمان، برگزار شد، در پاسخ به سئوالات مطرح شده از طرف خبرنگاران در رابطه با اجرای سند تحول بنیادین، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است، و باید گفتمان سازی سندتحول بنیادین شکل بگیرد و در این رابطه لازم است موضوع  اجرای سندتحول بنیادین، به یک دغدغه ملی تبدیل شود.

نوری معلم را مهم ترین عنصر در تحول و پیاده سازی اسناد بالادستی دانست و گفت: در دوران کرونا، بسیاری از معلمان کلاس درس  را به خانه بردند و با تمام سختی های آموزش، بدون وقفه و با تلاش های شبانه روزی به دانش آموزان، آموزش های لازم را ارائه نمودند و من  امیدوارم قدردان این چنین معلمان باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ  به این که باید بتوانیم برای دانش‌آموزان مرزی معلم ثابت داشته باشیم تا عدالت و نصیب آموزشی تکمیل شود، بیان کرد: مجوز استخدام تعدادی نیرو برای استقرار در این مناطق را گرفته ایم و در بودجه امسال سرانه این بخش را ویژه دیده ایم.

نوری درباره تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمات گفت: ساعت کاری این افراد از ۴۴ساعت به ۲۴ساعت تبدیل شده اما حق الزحمه این افراد داده خواهد شد. بیمه این افراد نیز کامل پرداخت می‌شود.

وی درباره برنامه خود پیرامون جبران افت یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا افزود: روش آموزش ترکیبی و تلفیقی در آموزش و پرورش پیاده نشد؛ سازمان پژوهش باید برای آموزش ترکیبی برنامه داشته باشد چراکه آموزش مجازی، روش جایگزینی برای آموزش حضوری نیست. باید به معلمان نیز برای تدریس و آموزش ترکیبی آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

وی افزود: فرهنگیان یک خواسته دارند که از طریق تجمعات خواسته خود را بیان می‌کنند برای نهادینه کردن این کار باید سازمانی راه اندازی شود تا حرف معلم را بشنویم امشب نیز جلسه ای با معلمان داریم تا دغدغه‌های آنان را پاسخ دهیم.

نوری درباره بیمه تکمیلی طلایی و رفاه فرهنگیان بیان کرد: گروهی را بیرون و درون مجموعه برای بیمه فرهنگیان قرار داده ام تا مسائل را بررسی کنند. شرکت‌های بیمه ای نیز باید با آموزش و پرورش همکاری کنند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان نیز باید مدیریت و کارهای آن سامان دهی شود. وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا از 100هزار مسکن ۳۰۰هزار مسکن ملی در اختیار فرهنگیان قرار دهد. لذا اطلاعات فرهنگیان وحتی دانشجومعلمان هم برای این موضوع جمع آوری خواهد شد و به گروه فرهنگیان متقاضی مسکن اضافه می شوند.

وی درخصوص پرداخت مطالبات بازنشستگان گفت: مطالبات بازنشستگان سال ۹۹پرداخت شده است. پرداخت مطالبات در استان ها انجام شده واگر موردی بازمانده است به دلیل مشکلات اداری خود فرهنگیان می باشد.

نوری با اعلام این که قرارگاهی برای ترمیم سند تحول بنیادین راه اندازی خواهد شد گفت: برنامه اجرایی سند نوشته می‌شود تا بتوان این سند را مستقر کرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره موضوع غیرحضوری شدن مدارس با توجه به سویه جدید کرونا گفت: حرف ستاد کرونا برای ما حجت است و باید براین اساس فعالیت کنیم امروز جلسه ستاد کرونا است امیدواریم نتیجه این موضوع به سلامت جامعه ما منجر شود.

وی در پاسخ به سوال زمان اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: این سوال را باید شورای نگهبان پاسخ دهد اما این طرح از مهر ۱۴۰۱اجرا خواهد شد. هدف اصلی این طرح ارتقای کیفیت است در کنار این امر حقوق افراد افزایش می‌یابد،که این طرح باید خوب اجرا شود و کیفیت تربیتی را ارتقا دهد.

وزیر آموزش وپرورش همچنین در پاسخ برنامه خود برای تعارض منافع گفت: این امر یک اصل است و در دستگاه‌های دولتی تبصره خاصی دارد آموزش و پرورش باید این اصل را اجرا کند؛ باید موضوعات را رصد کنیم تا افراد از اطلاعات سواستفاده نکنند ما بر این امر اصرار داریم.

نوری همچنین در خصوص شبکه دانش آموزی شاد ادامه داد: باید شبکه شاد را تقویت کنیم تا در کنار بازگشایی مدارس آموزش‌ها ارائه شود. مدرسه باید برنامه درسی منظمی را تدارک ببیند.

وی در ادامه تأکید کرد: جایگزینی برای شبکه شاد نداریم جلساتی برگزار می‌کنیم تا این شبکه فعال‌تر و قوی‌تر شود.

وی در پاسخ به اصحاب رسانه در رابطه با کمبود نیروی انسانی ومعلمین در کلاس درس  تأکید کرد :هیچ کلاسی نباید بدون معلم باشد لذا باید در این باره اطلاع کسب کنیم به ویژه در دوره ابتدایی کلاس‌ها باید با معلم باشد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مناطق مرزی نیز بیان داشت :  اخذ مجوز استخدام معلم در مناطق مرزی به صورت ثابت برای اجرای عدالت آموزشی انجام شده وبه زودی اجرایی خواهد شد .

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *