تدریس خصوصی dabidi «همیار پلیس» الگوی موفقی از همکاری آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها

«همیار پلیس» الگوی موفقی از همکاری آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی باقرزاده در همایش «کودکان را در تصادفات نجات دهیم» ضمن قدردانی از کودکانی که به عنوان همیاران پلیس در این طرح مشارکت کردند، اظهار کرد: طرح همیاران پلیس به قدری موفقیت‌آمیز بود که برای اجرای طرح‌های دیگر، همیار پلیس را به عنوان یک نمونه موفق و الگو معرفی می‌کنند.

وی افزود: ایجاد موقعیت‌های مختلف تربیتی جزو رویکردهای اصلی آموزش و پرورش است. در دنیای کنونی تنها کلاس درس برای یادگیری نکات تربیتی کافی نیست و باید برای دانش آموزان مسئولیت‌های اجتماعی مانند همیار پلیس را در نظر بگیریم و به آن‌ها آموزش‌های لازم را یاد دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: مسئولیت‌پذیری اجتماعی نکته مهمی است که باید در کودکان نهادینه شود. نتیجه اقدامات فرهنگی در درازمدت خود را نشان می‌دهد و نتیجه  اقدامات فرهنگی درباره کودکان را سال‌های بعد و در بزرگسالی کودکان می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه با کمک همیاران پلیس، آمار تصادفات ۱۸درصد کاهش داشته است، افزود: همیار پلیس تاثیر مستقیم بر جامعه و نیز فراگیری بالایی دارد و کم‌هزینه و موثر است.

باقرزاده پیشنهاد داد که علاوه بر همیار پلیس، برای راه‌اندازی همیار نظم اجتماعی برنامه‌ریزی شود و با معرفی چند مولفه دیگر از کودکان بخواهیم در این موارد نیز مشارکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی تاکید کرد: لازم است در شهرک‌های ترافیکی، آموزش ایجاد نظم در جامعه به کودکان ارائه شود. با ساماندهی اردوگاه‌ها، برای دانش آموزان اردوی یک‌روزه برگزار خواهیم کرد و در بازه‌های زمانی مشخص حداقل یک اردو خواهیم داشت و شعار و هدف ما برای سال جاری این است که هر دانش آموز حداقل یک روز اردو برود.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *