مدارس در دو ماه گذشته خبرساز بوده اند. خبرسازی شان نه به دلیل مسائل آموزشی که در پی ناآرامی هایی بود که در چندین مدرسه گزارش و منجر شد تعدادی از دانش آموزان بازداشت شوند؛ – موضوعی که 20 مهر، به صراحت مورد تایید وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت. وزیر، اما در این مدت موضع محکمی در برابر انتقادها از ورود ماموران یگان ویژه یا نیروهای لباس شخصی به مدارس نشان نداد و بعد از خبر آخر، جزییات بیشتری درباره سرنوشت بازداشتی ها یا انتقال شان به کانون اصلاح و تربیت اعلام نکرد. دو ماه پس از این ماجرا، موضوع کنشگری اجتماعی در قالب اعتراض دانش آموزان، سر از نشست ها و جلسه های نقد و بررسی درآورد و حضور دهه هشتادی ها به عنوان نقطه تفاوت در اعتراضات اخیر نسبت به اعتراضات قبلی در سال های گذشته، شناخته شد. در مقابل اما گروهی از کارشناسان و فعلان آموزشی یا آنها که پیش از این در وزارت آموزش و پرورش مسئولیت هایی داشتند، تاکید کردند که نمی توان تمام اتفاقات اخیر را به حضور دهه هشتادی ها تقلیل داد. نقش دانش آموزان در اعتراضات اخیر، موضوع یکی از نشست های راه گفت وگو موسسه مطبوعاتی اطلاعات در روز گذشته بود؛ نشستی با عنوان واکاوی نقش دانش آموزان و مدرسه در تحولات اجتماعی اخیر .
منبع خبر: انصاف نیوز
دسته بندی خبر: اجتماعی
واکاوی نقش دانش آموزان و مدرسه در تحولات اجتماعی اخیر
Categories: