معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: وقتی بحث کنکور، تست و تکنیک به میان می آید طبیعتا یادگیری در لایه های سطحی انجام می شود و یادگیری به صورت عمیق رخ نمی هد. – معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: وقتی بحث کنکور، تست و تکنیک به میان می آید طبیعتا یادگیری در لایه های سطحی انجام می شود و یادگیری به صورت عمیق رخ نمی هد. محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درمورد اهمیت یافتن مقوله معدل به واسطه شرایط جدید کنکور برای مقطع متوسطه و راهکارهایی برای تقویت معدل دانش آموزان توضیح داد: شرایط جدید کنکور و تاثیر قطعی سابقه تحصیلی در بحث پذیرش دانش آموزان یک فرصت است و نسبت به وضعیت قبلی قطعا بهتر شده است البته به هیچ عنوان وضعیت مطلوب نیست. کاظمی تصریح کرد: در مقایسه با شرایطی که کنکور تعیین کننده بود و آن هم کنکوری که تکنیک در آن بیشترین اثر را داشت نه دانش فنی تخصصی داوطلب، لذا باید به این تغییرات به چشم فرصت نگاه کرد تا به برنامه درسی بیشتر توجه شود؛ تا به حال برنامه درسی ما تحت تاثیر فضای کنکور قرار می گرفت، اما حالا فرصتی ایجاد شده که دانش آموزان درون مدرسه بیشتر روی محتوای کتاب درسی متمرکز شوند و عمق یادگیری بچه ها بیشتر شود.
منبع خبر: ایلنا
دسته بندی خبر: اجتماعی
پایانِ یادگیری سطحی در دانش آموزان/ برنامه درسی تاکنون تحت تاثیر فضای کنکور بود
Categories: