کارکرد نظام آموزش و پرورش با اختلال همراه است. – به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر سابق آموزش و پرورش در همایش فقر و نابرابری های آموزشی با بیان اینکه کارکرد نظام آموزش و پرورش با اختلال همراه است، اظهار کرد: تفکیک بین دو مفهوم مشکل و مسأله ضروری است. گاهی این دو مفهوم را به جای هم به کار می برند اما در جریان تصمیم گیری، فهم و مدیریت بین این دو مفهوم اثرگذار است و کمک می کند تصمیم گیری دقیق تر و شایسته تری داشته باشیم. وی افزود: به عنوان مثال با پدیده فقر آموزشی مواجه هستیم که مشکل است و روی سر ما خراب می شود و ما را به تفکر و تأمل وا می دارد. حاجی میرزایی اضافه کرد: از خطای رایج دیگر این است که در مقام تبدیل مشکل به مسأله دچار سوگیری می شویم. مثلا در 70 سال گذشته تقریبا بهره وری ما نزدیک به صفر است . این یک مشکل است برای حل آن ساعت ها آموزش برگزار می کنند اما هیچ اتفاقی نمی افتند یعنی راهکارها ممکن است به حل مشکل نینجامد. وی افزود: علت مشکل حوزه آموزش و پرورش این است که بد طراحی شده است و وقتی نظام بد طراحی شود، نمی شود خوب مدیریت کرد. وزیر سابق آموزش و پرورش اظهار کرد: منابع مالی در سیستم آموزش و پرورش در خدمت آموزش و پرورش نیست.
منبع خبر: فارس
دسته بندی خبر: اجتماعی
کارکرد نظام آموزش و پرورش با اختلال همراه است
Categories: