اسماعیل والی، خبرنگار در روزنامه فرهیختگان نوشت: نظام رتبه بندی معلمان طبق سند بنیادین آموزش وپرورش قرار بود به راهکاری برای تقویت انگیزه ارتقای شغلی در معلمان براساس نظام معیار اسلامی تبدیل شود اما بعد از گذشت 11 سال از تصویب این سند، – آنقدر این طرح را جرح و تعدیل کرده اند که حاصلی جز احساس بی ارزش بودن برای معلمان و ناامیدی آنها نداشته است.محمود احمدی نژاد پاییز سال 1390 به عنوان رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، پای سندی را امضا زد که نظام رتبه بندی معلمان یکی از بندهای آن بود. این شورا بعد از برگزاری 15 جلسه _اسفند سال 1389 تا مهر سال 1390_ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تصویب و ابلاغ کرد. کارآمد، اثربخش، یادگیرنده، عدالت محور و مشارکت جو، برخوردار از مربیان و مدیران مومن، تعالی جو و تحول آفرین ؛ اینها برخی از ویژگی های تدوین شده در چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش وپرورش برای نظام تعلیم و تربیت رسمی است که طبق قرار اولیه باید تا سال 1404 محقق شود. سند تحولی که خاک می خورد سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ، 23 هدف عملیاتی دارد که برای هر هدف، راهکارهای متعددی تعیین شده است. درمجموع 123 راهکار برای تحقق این اهداف در نظر گرفته شده است که یکی از این راهکارها (راهکار 2-10) ایجاد نظام رتبه بندی معلمان است.
منبع خبر: انصاف نیوز
دسته بندی خبر: سیاسی
150 هزار معلم رتبه بندی نمی شوند؟
Categories: