تدریس خصوصی dabidi آموزش و مهارت آموزی در مناطق آزاد تقویت خواهد شد

آموزش و مهارت آموزی در مناطق آزاد تقویت خواهد شد

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، یوسف نوری درآئین امضای تفاهم‌نامه همکاری با شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی که با حضور و امضای سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر این شورا، در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این تبادل نظرها در بهبود وضعیت مؤثر باشد.

وی انتقال دانش فنی را یکی از وظایف مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، بر شمرد و افزود: ضروری است پایه آموزش و مهارت آموزی را در مناطق آزاد تقویت کنیم، به ویژه که در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) به « سال تولید دانش بنیان واشتغال آفرین» مزین شده است.

وزیرآموزش و پرورش گفت: مناطق آزاد تجاری؛ مناطقی اشتغال‌زا هستند، بنابراین آموزش در این مناطق باید تقویت شود و دانش ‌آموزان باید به گونه‌ای هدایت شوند تا در رشته‌های خدمات و صنایع در این مناطق جذب شوند.

وی تصریح کرد: مناطق ویژه تجاری با پیاده سازی دانش فنی، اشتغال و صادرات را خواهند داشت، لذا در دنیا نیز مناطق آزاد تجاری تاثیر چشمگیری در تولید ناخالص داخلی و بهره‌وری و تامین تراز تجاری کشورها، دارند.

 نوری خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد باید پوشش تحصیلی صدرصد باشد و هدایت رشته های تحصیلی به سمت صنایع موجود در مناطق آزاد گرایش یابد،بنابراین باید برنامه‌های ترمیمی برای تحقق عدالت تربیتی ارائه دهیم.

وی با تاکید بر تقویت و ایجاد هنرستان‌های دانش بنیان در مناطق آزاد تجاری، ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های دانش آموزی در مناطق آزاد ضروری است، لذا در مناطق مذکور ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان مسئولیت اجتماعی را در افراد تقویت کرد.

عضو کابینه دولت انقلابی اظهارکرد: وحدت رویه در تربیت معلم و نیروی انسانی و همچنین ایجاد وحدت مدیریت مدارس موضوع انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و شورای عالی مناطق آزاد تجاری است که  امروز به امضا رسید و ما با جدیت تمام برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

شایان ذکر است، در راستای توسعه عدالت آموزشی در مناطق آزاد، تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی، تقویت فعالیت‌های فرهنگی، تمرکززدایی در مناطق آموزش و پرورش و … تفاهم نامه همکاری  بین آموزش و پرورش و شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به امضا رسیده است.

گفتنی است؛ در8منطقه آزادتجاری، بیش از230 هزار دانش آموز و حدود 11 هزارنفر از همکاران فرهنگی در۱۵۹۰مدرسه در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی اشتغال دارند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *