تدریس خصوصی dabidi آموزش و پرورش، آینده کشور است

آموزش و پرورش، آینده کشور است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حجت‌الاسلام رضا نوری در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده و متولیان فرهنگ باید از جایگاه مناسبی برخوردار باشند که در حال حاضر باید به حوزه فرهنگ توجه بیشتری شود.

وی با تأکید بر اینکه توجه به جذب مدیران، معلمان، تجهیزات مدارس و …اهمیت بسیاری دارد، افزود: دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با 2 هزار دانشجو معلم در 2 پردیس دختران و پسران این دانشگاه به دلیل کمبود فضای آموزشی، خوابگاهی و سلف‌سرویس و سایر زیرساخت‌ها نتوانسته است در سال‌های گذشته و همچنین سال تحصیلی جدید سهمیه مشخص‌شده را جذب کند.

حجت‌الاسلام نوری بابیان اینکه باید برای تربیت‌معلمان تلاش مضاعفی شود، گفت: توجه به نیروی انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا تحقق اهداف انقلاب را باید معلمان دنبال کنند و آموزش و تربیت آینده‌سازان کشور بر عهده آنان است.

وی در ادامه گفت: وزارت آموزش‌وپرورش آینده کشور است و جمعیت زیادی با این وزارتخانه در ارتباط است و 12 سال دانش آموزان با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و باید تلاش شود که دانش آموزان به‌درستی تربیت شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: سالانه در این استان ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند، دانشگاه فرهنگیان باید بتواند سالانه این تعداد نیرو را آموزش دهد، اما در حال حاضر زیرساخت‌ها پاسخگوی این نیاز نیست.

شایان‌ذکر است؛ خراسان شمالی ۱۶۰هزار دانش‌آموز دارد که در بیش از ۲هزار آموزشگاه زیر نظر ۱۴هزار نیروی فرهنگی تحصیل می‌کنند.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *