تدریس خصوصی dabidi افزایش انگیزه معلمان؛ کیفیت آموزش را بهتر خواهد کرد

افزایش انگیزه معلمان؛ کیفیت آموزش را بهتر خواهد کرد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، زهرا خدادادی، 47 ساله، آموزگار پایه دوم ابتدایی و 17 سال سابقه کار در شهر کرمان در گفتگو با خبرنگار این مرکز در مورد عناوین کسب‌شده خود در طول خدمت در آموزش‌وپرورش گفت: رشته دانشگاهی من کارشناسی پرستاری بود، اولین بار در سال 85 به‌عنوان مربی بهداشت جذب آموزش ‌و پرورش شدم. بعد از مدتی به دلیل اینکه نیروی آموزشی در آموزش و پرورش کم بود و رسته ما آموزگاری بود در شغل شریف آموزگاری مشغول به کار شدم. یک دوره یک‌ماهه آموزش تدریس برای ما گذاشته شد، اما خودم مطالعات زیادی در مورد روش‌های تدریس نوین و آموزش برتر در ابتدایی انجام دادم. به تدریس علاقه داشتم و برای معلم خوب شدن و تدریس خوب خیلی تلاش می‌کردم.

وی گفت: سال اولی که معلم شدم هر شب برای هر درس، طرح درس جدا می‌نوشتم و فکر می‌کردم از چه وسایل کمک‌آموزشی برای آموزش به دانش‌آموزانم در روز بعد استفاده کنم. مرتب در کلاس خود از وسایل کمک‌آموزشی و وسایل آزمایشگاهی استفاده می‌کردم. آن زمان در کلاسم تخته هوشمند نبود. با همکاری مدیر مدرسه یک رایانه به کلاس خود بردم و همان زمان برای دانش‌آموزانم محتوای آموزشی با پاورپوینت می‌ساختم و برای جذابیت تدریسم استفاده می‌کردم.

خدادادی ادامه داد: در سال 1390 که برای اولین بار بحث محتوا سازی در آموزش و پرورش مطرح شد، در حوزه تولید محتوا، در استان جزو رتبه‌های برتر استان کرمان شدم. در سال 1395 با کمک همکارانم درس پژوهی نوشتیم که جزو نفرات برتر استان شدیم و از طرف اداره کل آموزش و پرورش کرمان ما را به مشهد بردند و این بهترین خاطره در دوران کاری من است.

وی افزود: در حال حاضر 5سال است، سرگروه آموزشی پایه دوم در ناحیه 1 و 2 کرمان هستم. چند گروه آموزشی برای بحث و تبادل‌نظر با همکاران در پیام‌رسان‌های سروش و شاد و واتساپ دارم. در سال 1399 -1400 هم‌درس پژوهی با همکاران نوشتیم که در سطح منطقه رتبه آوردیم و به اداره کل ارسال شد. در سال 1399 -1400 در جلوه‌های ویژه معلمی در ناحیه 1 کرمان رتبه برتر را کسب کردم. امسال هم که به لطف خدا در ناحیه 2 و اکنون در سطح استان در زمینه جلوه‌های ویژه رتبه کسب کردم.

این معلم منتخب گفت: به محتوا سازی و تدریس مهارت محور خیلی علاقه دارم. با نرم‌افزارهای پاور پوینت و کمتازیا و کاین مستر و .. برای محتوا سازی کار می‌کنم. با شیوع بیماری کرونا در بهمن 1398 محتواهای آموزشی پایه دوم را می‌ساختم و در گروه همکاران پایه دوم می‌گذاشتم. سال 1399 محتوای آموزشی را زیر نظر اداره کل و با همکاری آقای نیک پور باکیفیت بالاتر ساختم و بخشی از آن‌ها در سامانه فن‌آوری اطلاعات کرمان بارگذاری شده است. سال گذشته برای عده زیادی از همکاران پایه دوم آموزش نرم‌افزار ایتشات را در گروه‌های آموزشی که داشتم و به‌صورت حضوری برای سرگروه‌های آموزشی ناحیه 1 کرمان و 5 مدرسه بزرگ ناحیه 1 کرمان برگزار کردم.

وی گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و روش تدریس مهارت محور و ارتقا سطح علمی و ایجاد علاقه و انگیزش برای همکاران فرهنگی وضعیت آموزش ما بهتر خواهد شد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *