تدریس خصوصی dabidi امروز، «مردم سالاری دینی و انقلابی»، از سوی «خیرین مدرسه ساز» در جامعه به نمایش گذاشته شد

امروز، «مردم سالاری دینی و انقلابی»، از سوی «خیرین مدرسه ساز» در جامعه به نمایش گذاشته شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری؛ صبح امروز، در آیین افتتاح پروژه های آموزشی و ورزشی شهرستان ملارد، ضمن تقدیر از خیّرین مدرسه ساز، اظهار کرد: افتتاح 8 پروژه آموزشی و ورزشی را به نام ثامن الحجج، امام هشتم (ع) و 72 کلاس درس را به برکت 72 شهید کربلا به فال نیک می گیریم و امیدواریم منشأ خیری برای تربیت و آموزش آینده سازان کشور شود.

نوری افزود: امروز شاهد افتتاح پروژه هایی از سوی انسان هایی که به تأسی از خاندان نبوت و امامت، خاصه حضرت زهرای مرضیه(س) گام برمی دارند، هستیم و این پروژه ها را به نام نامی امام رئوف، حضرت امام رضا(ع)، برای دانش آموزان و تربیت آینده سازان کشور افتتاح می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برکات ایثار و انفاق و دستور مؤکد اسلام بر آموزش ایثار و انفاق به فرزندان شیعیان، گفت: آنچه که در منزل امام شیعیان، علی(ع) و بانوی بزرگ اسلام، فاطمه زهرا سلام الله علیها می بینیم؛ ایثار و انفاقی است که از ابتدای زندگیشان بوده و از دامن چنین خانواده ای است که فرزندانی همچون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) پرورش می یابند.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، ظهور و بروز خیرین مدرسه ساز از سال 1377 در جامعه قوام پیدا کرد و امروز برگ زیرینی از مردم سالاری دینی و انقلابی، از سوی خیرین مدرسه ساز در جامعه به نمایش گذاشته شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم، گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، برکت سوم در برکات هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب را «مشارکت مردم» معرفی می فرمایند؛ لذا در تداوم این بیانیه و سیاست های نظام، دولت سیزدهم، «مردمی بودن» را سرلوحه کار خود قرار داده و ما باید بتوانیم از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

نوری گفت: از ظرفیت مشارکت های مردمی، نباید تنها در جهت ساخت بناها استفاده کرد، بلکه باید زمینه مدیریت امور مدارس خیرساز را به خود خیّران بسپاریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روحیه لطیف خیرین مدرسه ساز، خاطرنشان کرد: خیرین، مانند یک خانواده هستند که بدون هیچ نسبت فامیلی، پشت به پشت هم و در کنار هم کار می کنند و همه آن ها دارای صفت مشترک «از خودگذشتگی» هستند.

نوری ضمن تأکید بر شعار «مانع زدایی و تولید ملی»، ادامه داد: خیّرین مدرسه ساز، با انجام کار خیر، موانع را از سر راه علم بر می دارند و ما نیز وظیفه داریم مسیر کار خیر را برایشان هموار کنیم.

وی  اذعان داشت: به نمایندگی از جامعه فرهنگیان و دانش آموزان کشور،  از خیرین مدرسه ساز که از مال خود در دنیا گذشتند،تشکر می کنم.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم با حضور استاندار تهران و جمعی از مسئولان استانی، از خیرین مدرسه ساز شهرستان ملارد، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *