تدریس خصوصی dabidi اولویت تاسیس مدارس غیر دولتی با رویکرد تربیتی است

اولویت تاسیس مدارس غیر دولتی با رویکرد تربیتی است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمود زاده در جمع اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی آذربایجان غربی گفت: به دنبال تسهیل امور و مانع زدایی در جهت صدور مجوز کسب و کار برای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارسی که متناسب با سند تحول بنیادین برنامه ریزی می کنند، هستیم.
وی با بیان اینکه معلمان نقش اساسی در تعلیم و تربیت آینده سازان این مرز و بوم دارند، گفت: باید تمام همت خود را در جهت استاندارد سازی و توانمند سازی مدارس به ویژه در مدارس غیر دولتی به کار ببندیم و قدر شناس و قدر دان از معلمانی باشیم که در سراسر کشور ایران برای نظام تعلیم و تربیت تلاش می کنند و بعضا در مناطق مرزی به عنوان‌ تنها نماینده رسمی کشور عزیز مان پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در می آورند.
محمودزاده گفت: با وجود تمام کمبودها و مشکلات موجود بسیاری از مؤسسان در زمینه مدرسه سازی و مدرسه داری فعالیت‌های خوبی را در حال انجام دارند و در کنار دولت هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشارکت در نظام اسلامی مبنای دینی، اعتقادی و ملی دارد، افزود: به عنوان مثال می توان از مکتب خانه ها و مساجدی که در گذشته محل تعلیم و تربیت و سواد آموزی بودند، اشاره کرد که توسط مردم مدیریت می شدند. مشارکت در تعلیم و تربیت موضوعی است که همه ذینفعان تعلیم و تربیت باید در این زمینه فعال باشند. اگر این اتفاق نیفتد آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند از عهده این مسئولیت سنگین، مهم و پیچیده برآید.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ ایرانی و انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی آمادگی داریم این نوع مدارس را در چارچوب استاندارهای مورد نظر و با رویکردهای آموزشی و تربیتی و فرهنگی در سایر کشورها ایجاد کنیم و افراد علاقمند برای تاسیس این مدارس در خارج از کشور هم وجود دارد.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *