تدریس خصوصی dabidi ایجاد محیط پویای آموزشی و پرورشی مبتنی بر روش‌های جدید از اهداف این تفاهم‌نامه است

ایجاد محیط پویای آموزشی و پرورشی مبتنی بر روش‌های جدید از اهداف این تفاهم‌نامه است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف  نوری درآئین امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با تبریک هفته معلم و همچنین  هفته سلامت اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف تحقق اهداف «سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش» و بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌های نوین، ایجاد محیط پویای آموزشی و پرورشی مبتنی بر روش‌های جدید و به‌روز یاددهی و یادگیری، به امضا رسیده است.

وی با بیان این که برای تحقق اهداف این سند از ظرفیت مجموعه‌های موفق استفاده خواهیم نمود، تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  جزو وزارتخانه‌های موفقی است که دستاوردهای چشمگیری در حوزه‌های مختلف داشته است.

نوری افزود: در حوزه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین حوزه رفاهی از ظرفیت وزارت دفاع استفاده خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش، با بیان این‌که انشاء‌الله در آینده با تعامل هر چه بیشتر، مدارس «جوان» را ایجاد خواهیم کرد، گفت: این مدارس به عنوان هنرستان‌های تحت امر وزارت دفاع، بستری برای آموزش و ترویج فعالیت شرکت‌های موفق این سازمان خواهد بود.

امیر سرتیپ آشتیانی نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این عرصه راهبردی اظهار کرد: وزارت دفاع آماده است تا با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های موجود در این وزارتخانه به مجموعه‌های مختلف کشوری کمک و نیازمندی‌های اساسی وزارتخانه‌ها و بخش‌های خصوصی را در بخش‌های مختلف صنعتی تأمین نماید.

وی با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت نسل جوان جامعه دارد افزود: این وزارتخانه جزو سازمان‌های اولویت‌دارِ وزارت دفاع است؛ لذا تلاش گردیده است با انعقاد تفاهم‌نامه و تشکیل کارگروه‌های مشترک بین دو سازمان، نیازمندی‌های اساسی این وزارتخانه در حوزه صنعتی، خدماتی و رفاهی تأمین شده تا از دستاورد آن، دانش آموزان و جوانان عزیز کشورمان بهره‌مند گردند.

شایان ذکر است؛ با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و امیر سرتیپ آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان به امضا رسید.

گفتنی است؛ موضوعات مهم و کاربردی از جمله همکاری در زمینه رفاه و منزلت فرهنگیان، یکپارچه‌سازی داده‌ها، توسعه دولت الکترونیک، تقویت همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، مشارکت و همکاری با سایر دستگاه‌ها برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، هم‌افزایی و تبادل تجارب و اطلاعات و زمینه‌سازی برای بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری‌ها و تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از اهداف کلان این تفاهم‌نامه است.

همچنین: مزید برآن  آموزش، زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وزارت آموزش و پرورش، اقتصاد خلاق و بهره‌وری از جمله موارد و زمینه‌های اصلی همکاری در این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *