تنوع مدارس دو خاستگاه دارد، نخست پول گرفتن از مردم و دوم تنوع دانش آموزان. – خبرگزاری تسنیم ؛ احمد میدری امروز در نشست چالش های نظام آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: نظام آموزشی کارآمد می تواند فقر و نابرابری را رفع کند، هم اکنون آموزش و پرورش نتوانسته منافع گروه های مختلف را هماهنگ کند؛ چهار گروه مهم شامل دانش آموزان و خانواده ها، کارکنان، سیاست گذاران در سطوح مختلف و کارآفرینان و بخش های اقتصادی که باید از خروجی سیستم استفاده کنند به عنوان مخاطبان آموزش و پرورش هستند.وی افزود: در کشورهای دیگر بیش از 50 درصد دانش آموزان به رشته فنی و حرفه ای می روند اما این نسبت در ایران 25 درصد و در آمارها 37 درصد است.در ادامه این نشست علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: مشکل اصلی آموزش و پرورش در ایران این است که کوچک شمرده می شود و تصور می کنند یک ساختمان داشته باشند به عنوان مدرسه و 10 نفر را استخدام کنند به عنوان معلم این یعنی آموزش و پرورش.وی افزود: کسری بودجه سالانه 25 تا 30 درصد در آموزش و پرورش، دخالت نهادهای حقیقی و حقوقی مثلا نمایندگان مجلس انتظار دارند هر فردی را که آنها می گویند به عنوان مدیر آموزش و پرورش انتخاب شود، تنوع بیش از حد مدارس و اکنون 6 نوع مدرسه داریم از جمله هیئت امنایی، نمونه دولتی، شاهد، سمپاد، استثنایی و غیردولت
منبع خبر: تسنیم نیوز
دسته بندی خبر: اجتماعی
ایجاد مدارس متنوع برای پول گرفتن از مردم!
Categories: